fbpx

"באנו, ראינו, עשינו" – השינישי"נים מסכמים שנה בצפת 

הם הגיעו ממקומות שונים מכל רחבי הארץ, נערים ונערות מרקע שונה ועם רצונות שונים, אבל מטרה אחת משותפת, לתרום מזמנם ומרצם למען העם, המדינה והארץ. מעיין, הילה, מאיה, ברכתי, עידו, יובל ויובל, השינישי"נים של ארגון צמר"ת מבית המועצה הציונית בישראל מסכמים שנה בצפת. 

במהלך השנה האחרונה, הגיעו מעיין, הילה, מאיה, ברכתי, עידו, יובל ויובל, מיד לאחר שנות התיכון ולפני גיוסם לצבא, לשנת שירות בצפת. במטרה לתרום לעם, ולמדינה ולארץ. במשך פעילותם הם עבדו במרץ כדי להעמיק את החיבור והקשר של בני הנוער והילדים בעיר למסורת ולמורשת היהודית, להגביר את אהבת הארץ ולפעול במסגרות התנדבויות באופן פורמלי ובלתי פורמאלי.

השנה הייתה אינטנסיבית, במהלכה קיימו השינשי"נים פעילויות ופרוייקטים רבים למגוון האוכלוסיות בצפת. החל מפרוייקט פתיחת שנה, חלוקת תפוח בדבש והפעלה בשוק העירוני, סיוע בקליטת עליית עולים מאתיופיה, פרוייקט צמר"ת בסוכה, ברחבי העיר ובמרכז קליטה, פרוייקט רבין במועדוני הנוער, קבלות שבת רבות במרכז קליטה, מסע חנוכה ופסח לחניכים, הפנינג פורים במרכז קליטה, מסיבות וערבי שיא במועדונים, קונגרס עירוני לנוער, שבת בוגרים, יריד יד שניה לימודי במרכז קליטה, תיקון ליל שבועות, פאנל יום האחדות, זיכרון בסלון, סדרת צפון, פעילויות בבתי הספר ועד לווי משפחות. בשבוע שעבר, התקיים טקס ההוקרה לשינשינים, אליו הגיעו, סגנית מנהלת יחידת הנוער, אושרת אלמליח, מנהלת מרכז הקליטה כנען-מירון, מורן ינאי, מנהלת יחידת הנוער בצפת, מיטל פלה, נציגי המועצה הציונית בישראל בינהם, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, שלומי אשכנזי, נציגי מסגרות הערב, עשרות חניכים והורי השינשי"נים.

השינשינית מעין חמו סיכמה: "אני מרגישה שהמונח "שנת שירות" לא ממלא את תפקידו בצורה הנכונה. שנה זו היא הרבה מעבר להתנדבות. זוהי שנה של למידה, אתגר ומסוגלת, שנה של עיצוב האני עצמי שלי והתמקדות בעשייה למען האחר, בידיעה שבסוף אני הוא זה שמשכיל מזה.זכינו בעיר נפלאה, שאומנם קרה ברוב ימות השנה, אך החמימות התמידית של האנשים שבה מפצה על כל סערה".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל אמר: "לאחר שנת התנדבות פעילה, לא ניתן כמעט להכיר את השינשי"נים שנכנסו אליה ואת השינשי"נים שיוצאים ממנה. במשך השנה, הם בנו בעצמם קומות נוספים, גילו רבדים ומרחבים חדשים, אך בעיקר מצאו את הערך והמשמעות שבהגעה למקום חדש ולתרום לקהילה מהמקום בו הם נמצאו. אני גאה בשנישי"נים האייכותיים שנכנסו אל שנה זו ברצון גדול לתת בלי גבול. אך יותר מכל, גאה באיך שהם יוצאים ממנה. הם מהווים מודל ודוגמא לכל בני הנוער בארץ ומוכיחים שוב, כי יש לנו על מי לסמוך כשמדובר על דור המנהיגים הבא." ארגון צמר"ת מבית המועצה הציונית בישראל  הינו ארגון מעורב של דתיים וחילונים הפועל לפיתוח מנהיגות ציונית צעירה ומעורבות חברתית. בפעילות ניתן דגש מרכזי על חיזוק הזהות היהודית-ישראלית והזיקה הציונית לארץ.

דילוג לתוכן