fbpx

בדלתון החלו בהכנת תשתית לחוות לולים מודרנית מחוץ לישוב

מזכירות מושב דלתון בהנהגתו של יו"ר הועד מוטי שמקה קידמו תהליך להוצאת הלולים מהישוב וזאת  לאור החלטות המוסדות המלווים את הענף על מנת לשמור על בריאות התושבים ומניעת מחלות.

בימים אלה החלו דחפורים בהכנת תשתיות לחווה הראשונה תוך סגירת תקציב של הלולים. מדובר בחמישה לולים מבוקרים.שירושתו  בטכנולוגיה  הכי מתקדמת של מערך לולים מבוקרים ובהשקעה של כ 15. מיליון שח לחווה, שרובו במימון עצמי של החברים. לאחר בניית הלולים ואיכלוסם יזכו החברים שיפרקו את הלולים הישנים הצמודים לביתם לשטח גדול יותר לפיתוח,פלח ( פעילות לא חקלאית )בשטח הנחלה. מתוך  3 חוות  מתוכננות ומאושרות בתבע ע"י הוועדה המחוזית.

החווה הראשונה תועבר ל- 25 מגדלים. החווה אמורה לספק – 120.000 אלף מטילות ב- 5 לולים מבוקרים שיופעלו בטכנולוגייה מתקדמת ביותר שיש כיום בענף ההטלה. כמו כן בימים הקרובים יוגש החומר הדרוש לחוות הנוספות המאושרות למושב דלתון למשרד החקלאות.
"אנו מבקשים להודות לעמית סופר ראש המועצה שתמך ועזר לאורך כל הדרך למשרד החקלאות,לחטיבה להתישבות, לשרות הוטרינרי. לחברי האגודה שהאמינו בדרך של משרדי הממשלה  שהכתיבו את המהלך לטובת גידול העופות להטלה", מסרו ממזכירות הישוב.

השאר תגובה

דילוג לתוכן