בדרך הנכונה: ניצחון של צפת במשחק העונה על מנדא יבטיח כמעט סופית את הפליאוף לליגה א'

שלושה מחזורים נותרו לסיום העונה הרגילה והמתח בליגה ב' צפון א' בשיאו. 4 קבוצות נאבקות על שלושת הכרטיסים המבטיחים את ההשתתפות בפליאוף. המצב בצמרת הטבלה צפוף מאוד.

המוליכה מנדא שעד לפני 2 מחזורים הייתה העולה הוודאית מהמקום הראשון למשחקי הפליאוף, נמצאת כעת במשבר גדול עם 2 הפסדים רצופים. מנדא הפסידה לכרמיאל, 2:0 ושבוע קודם לכן לג'דיידה באותה תוצאה. המחזור הקרוב הוא משמעותי ביותר למנדא שהשקיעה כסף רב להעפיל העונה לליגה א' כשצירפה לשורותיה את מהראן לעלא, עד לא מכבר כובש מצטיין בליגת העל. מנדא תתארח בצפת מול הדולקת אחריה, עירוני צפת. מנדא (28 נקודות) זקוקה לניצחון, אך גם צפת (27 נקודות) המארחת צריכה ניצחון, מה שמבטיח משחק אש שימשוך אליו קהל רב. גם תיקו לצפת עשוי להיות טוב עבורה להמשך. למנדא זה אמור להיות משחק הליגה האחרון העונה. במחזורים שלאחר המשחק מול צפת מנדא אמורה לארח את מג'דל כרום שככל הנראה פעילותה תופסק ע"י ההתאחדות עקב חובות כספיים ואי עמידה בהתחייבויות להתאחדות ובמחזור הסיום היא חופשית. צפת לעומתה תשחק את כל משחקיה הנותרים בבית. היא תתארח במחזור ה-17 בצפת מול בני טובא ובמחזור הנעילה של הליגה הרגילה, היא תארח את בני שעב.

המאמן אילוק מאמין בשחקנים שיכולים לעשות עלייה.

עירוני כרמיאל המדורגת במקום השלישי עם 26 נקודות,שאף היא כמו מנדא סימנה את העונה לעלייה לליגה א' נמצאת במצב מצוין. לכרמיאל יש יריבות נוחות עד תום העונה – טובא, שעב, סכנין. במקום הרביעי ממבע הגולן עם 25 נקודות המאוכזבת לאחר שאיבדה 2 נקודות מפתיעות בחוץ במפגש מול שעב, 3:3. גם לממבע יש יריבות נוחות. במחזור הבא היא חופשית ולאחר מכן בחוץ בסחנין ובבית מול ג'דיידה שאיבדה סיכויים להצטרף לשלישייה.

שחף טונר, מאמן הכושר המקצועי.

דרך אגב, יש חשיבות לשלושת המקומות הראשונים בבית. המסיימת ראשונה תתמודד בשיטת בית חוץ מול השלישית בבית ב' המקביל. מקום 2 מול 2 ומקום 3 מול 1. מהבית ההוא אמורים להעפיל, איחוד שפרעם, צעירי טמרה וכאבול. המסיימת בפליאוף במקום הראשון תעפיל אוטומוטית לליגה א' והרבוצה במקום השני תמשיך למבחנים. בצפת שבתחילת העונה הצהירו שהמטרה הראשונה להישאר בליגה, מרגישים שזה אפשרי וניתן להתמודד שווה בשווים עם יתר היריבות על הכרטיס לליגה א'. ההישג של המאמן, אלון אילוק הוא יפה מאוד לאור העובדה שאת רוב שנותיו כמאמן הוא עשה בעבודה מול צעירים. גם עבודתו של מאמן הכושר, שחף טונר ראויה לציון. טונר, בן מעלות בעל תואר בחינוך גופני הביא את השחקנים לכושר משחק מעולה.

8 מחזורים ללא הפסד – ניצחון ענק על ג'דיידה 2:0

הפסדה האחרון של צפת היה לפני שמונה מחזורים בבית מול הקהל המקומי לבני ג'דיידה, 2:0. מאז אותו משחק צפת לא רק שלא הפסידה הפכה להיות קבוצה דומיננטית עם הצהרת כוונות לסיים בשלושת המקומות הראשונים. במשחק שנערך ביום שישי במרגש צר המידות בשעבר, גמלה צפת לג'דיידה על הפסדה בסיבוב הראשון וגברה עליה באותה תוצאה, 2:0.

הגיע הזמן: שער לארד אלבז.

ג'ידיידה הגיעה למשחק מעודדים מניצחונם המפתיע במחזור הקודם על כרמיאל כשהם מודעים לכך שניצחון על צפת יביא להחלפת מקומות עם צפת בטבלה ויהפוך אותה ליריבה רצינית על הכרטיס לפליאוף. צפת של המאמן אלון אילוק לא התחשבה ברצונות של המקומיים, הפגינו משחק הקרבה משובח כבשו צמד ( צבי גרינברג וארד אלבז) וחזרו משעב עם 3 נקודות חשובות, לא לפני ששוער צפת גד מוזלבט, מנע שער בטוח של מלך שערי הליגה, מהרן לאלה. ביום שישי הקרוב תנסה צפת להמשיך את המומנטום במשחק העונה מול המוליכה, מנדא.

מה נותר לצמרת בשלושת מחזורי הסיום לצמרת

צמרת הטבלה

  1. אחווה מנדא          – 28 נק'
  2. עירוני צפת           – 27 נק'
  3. עירוני כרמיאל      –  26 נק'
  4. ממבע הגולן         – 25 נק'
  5. בני ג'דיידה          – 22 נק'

מחזור 16

עירוני צפת – אחווה מנדא

עירוני כרמיאל – בני טובא

מ. כרום   – בני ג'דיידה

ממבע – חופשית

מחזור 17

בני טובא – עירוני צפת

צעירי סכנין – ממבע הגולן

מ. כרום – אחווה מנדא

אחווה שעב – עירוני כרמיאל

ג'דיידה – חופשית

מחזור 18

עירוני צפת – אחווה שעב

ממבע הגולן – בני ג'דיידה

עירוני כרמיאל – צעירי סכנין

אחווה מנדא  – חופשית


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן