fbpx

כך תבחרו את הכסא המתאים למשרד

בין אם אתם מארגנים משרד ביתי או מעצבים מחדש את החלל המשרדי עבור העובדים שלכם, הניווט בעולם הריהוט הארגונומי יכול להיות קריטי. לא קל לצמצם את אפשרויות הקניה כשהשוק מציע מספר הולך וגדל של מוצרים.

אחת התכונות המרכזיות של סביבת העבודה הארגונומית מתמקדת בשמירה על בריאות העובדים באמצעות שימוש בכסאות ארגונומיים.

מהו כסא ארגונומי?

המונח ׳ארגונומי׳ מתייחס לארגון הבטיחות והבריאות בעבודה, ומוגדר כ״מדע ההתאמה של תנאי העבודה ודרישות העבודה ליכולות של האוכלוסייה העובדת״. תחום הארגונומיה בוחן את האפשרות לעצב רהיטים וחפצים כך שישלימו את גוף האדם, ויתרמו ליצירת סביבות עבודה בטוחות.

כסא ארגונומי נועד לתמוך באופן הטוב ביותר בגוף שלכם בעת הישיבה ליד השולחן. למעשה, העיצוב הארגונומי לוקח בחשבון כמה פרמטרים בריאותיים, כמו:

  • יציבה
  • תמיכה בגב
  • חלוקה ואיזון משקל הגוף
  • נוחות
  • תנועה

מה לבדוק כדי לבחור בכיסא ארגונומי טוב?

הכיסא הארגונומי הטוב מכיל מספר חלקים מתכווננים כדי לאפשר לכם להתאים את הכיסא אישית למבנה הגוף ולצרכים שלכם. כשאתם מחפשים כיסא משרדי ארגונומי, הקפידו לבחון את הנקודות הבאות:

  • יכולת התאמה

היכולת להתאים את הכסא בקלות לצרכים ולגוף שלכם, היא זו שהופכת את הכיסא הארגונומי לכל כך נהדר. לכול אחד יש גוף שונה, כך שחשוב לבחור בכיסא שמסוגל להתאים את עצמו לגוף ולצרכים שלכם.

  • גובה המושב

כסא ארגונומי טוב יאפשר לכוון את המושב לגובה שבין כ-56-38 ס״מ מהרצפה. בכוונון לגובה המתאים, הרגליים שלכם צריכות להיות מונחות שטוחות על הרצפה וכשהברכיים הן בזווית של 90 מעלות. כך תפחיתו את הלחץ המופעל על הברכיים ועל האזור המותני במהלך הישיבה.

כסא עם התאמה פניאומטית הוא אידיאלי לכוונון גובה המושב, אבל גם כסא עם מנגנון מסתובב מאפשר לכוון את גובה המושב.

  • רוחב המושב

רוחב המושב הסטנדרטי נע בערך בין 50-43 ס״מ, כדי לספק מקום רב לתמיכה בירכיים שלכם. אתם אמורים לשבת בנוחות על המושב, עם רווח של לפחות 2.5 ס״מ משני צידי הירכיים (אבל לא רווח גדול מדי עד שהזרועות יצטרכו להימתח כדי לגעת במשענות היד).

  • עומק המושב

המושב בכיסא משרדי ארגונומי נכון, צריך להיות עמוק מספיק כדי שתוכלו לשבת עליו כשהמשענת תומכת בגב, ועם רווח של בין 4-2 אצבעות בין קצה הכיסא לברכיים שלכם. המושב צריך לתמוך בלפחות ¾ מהירכיים. חפשו כסאות עם מושב ׳נע׳ המאפשר להחליק את המושב פנימה והחוצה תוך כדי ישיבה על הכיסא.

  • תמיכה במותניים

חשוב לבחור בכסא עם תמיכה מותנית טובה שניתנת לכוונון אישי. עמוד השדרה המותני תומך ומייצב את פלג הגוף העליון, כולל הצוואר והראש. משענת הכסא מאפשרת תנועה של הגו התחתון, מגנה על עמוד השדרה ושולטת בתנועות הרגליים. העקומה הקעורה של המשענת מסייעת לפיזור משקל הגוף באופן אחיד ובכך מפחיתה את הלחץ. ישיבה ממושכת בכיסא ללא תמיכה מותנית נוטה לשטח את עקומת הגו, מה שיוביל לכאבים בגב התחתון.

  • משענת גב

הרוחב של משענת הגב הטיפוסית נע בערך בין 48-31 ס״מ. רוחב המשענת צריכה לתמוך בעקומה הטבעית של עמוד השדרה. כיסא משרדי ארגונומי נועד לקדם ישיבה דינמית (ולא יציבה סטטית), כדי להגביר את זרימת הדם. כיסא ארגונומי מאפשר התאמה אישית של תנוחת ההישענות לאחור, כדי להקל קצת מהעומס הלוחץ על הגב התחתון. ככול שדרגת ההטיה לאחור היא גבוהה יותר, כך מופחת הלחץ על הדיסקים המותניים ועל פעולת השרירים, תלוי במבנה הגוף שלכם. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן