fbpx

ביקורת מס הכנסה בחצור: "לא היה לי עודף לכן לא רשמתי"

אל בתי העסק בצפת ובסביבה הגיעו בסוף השבוע האחרון מבקרי מס הכנסה במסגרת מבצע ביקורת ניהול ספרים באזור. המבצע, שנערך על ידי פקיד שומה צפת, התמקד בבתי עסק בענפי המסחר ומתן השירותים הפועלים בימים שישי ושבת. הביקורות התרכזו בערים צפת, קריית שמונה, חצור הגלילית, ראש פינה וכרמיאל.

לקראת המבצע, אותרו עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ועסקים בהם נמצאו ליקויים בביקורות קודמות. כמו כן, נבדקו בתי עסק לגביהם התקבל מידע על אי רישום לכאורה של הכנסות. במבצע הביקורות נבדקו 42 בתי עסק, מתוכם נמצא כי 12 לא רשמו הכנסות כחוק. בנוסף לביקורות ניהול ספרים, נערכו גם 31 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן, ונמצאו 11 הפרות של החוק.

במסגרת המבצע, ערכו המבקרים קניית ביקורת ותצפיות על דוכן למכירת פירות וזיתים בכפר מסעדה, במהלכן נמצא כי בעל הדוכן אינו רושם את הכנסותיו. כאשר הגיעו המבקרים לביקורת ניהול ספרים בדוכן, עלה כי בעל הדוכן אינו מחזיק תיק ברשות המסים ואינו מנהל ספרים כלל. הסברו לממצאים: "אני מוכר רק בשישי שבת, לא ידעתי שצריך לדווח". בדוכן נוסף למכירת זיתים, שמן זית ופיתות, הפעם בכפר בוקעתא, נערכה קניית ביקורת ותצפית ועלה כי גם שם בעל הדוכן אינו רושם את הכנסותיו. בביקורת ניהול ספרים במקום עלה כי גם לבעל דוכן זה אין תיק ברשות המסים וכי גם הוא אינו מנהל ספרים כלל.

בחנות בחצור הגלילית, מצאו המבקרים כי קניית ביקורת שנערכה במקום לא נרשמה. כמו כן, בדיקה במקום העלתה כי תשלומים נוספים שהתקבלו באמצעות צ'קים גם הם לא תועדו בספרים. כשנשאל על כך, הסביר בעל החנות: "לא היה לי עודף לכן לא רשמתי". בדוכן למכירת מזון מוכן ביישוב, נערכה קניית ביקורת ותצפיות, שהעלו כי בעלת הדוכן אינה מנהלת ספרים. הסבירה למבקרים: "חשבתי שיש לי שלושה חודשים לבדוק ולהחליט אם אני ממשיכה בפעילות או מפסיקה".  בדוכן למכירת ירקות אורגניים בקריית שמונה,  נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה בספרי החשבונות של העסק. הסברו של בעל הדוכן: "ירקות לא חייבים מע"מ, אז חשבתי שלא צריך לרשום".

מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן