בלי מזוז פיקוד הצפון לא יזוז

אומנם הוא לא במאגר המשפחות הגדול כהן ולוי, אך מזוז הוא לא רק שם משפחה נפוץ בקרב יהודי טוניס אלא נפוץ בצפת. אומנם לא כל שבט מזוז או מאזוז הם בני משפחה, אך לרבים מהם יש סיבה לגאווה ואחד מהם הוא יוסף מזוז מצפת המשמש כאחראי האחזקה של יחידת הבינוי בפיקוד הצפון.

"אני אוהב מאד את העשייה בפיקוד, אני אוהב לשמח חיילים, לעזור להם״

יוסף מזוז הוא לא מוכר או דומיננטי כמו אחיו, יהודה מזוז מנהל אגף החשמל בעיריית צפת ויורם מבזק המשמש גם כיו"ר ההנהגה בועד ההורים של בית הספר הרב תחומי. למרות הצניעות שלו אין בפיקוד הצפון מפקד או חייל שלא מכיר אותו. בצפת בירת הגליל בה אחד מכיר את השני מזהים את יוסף כמי שמוביל את עגלת המצוות המשפחתית בתהלוכת עבו המסורתית בסמטאות צפת בל"ג בעומר בדרך להילולה במירון. את המנהג בתהלוכת עבו הוא ירש מאביו שמעון ז"ל. יוסף מודע לכך שעקב נגיף הקורונה, ייתכן מאוד שהתהלוכה לא תתקיים או שתערך במתכונת מצומצמת.

יוסף שיציין בעוד כחודשיים את יום הולדתו ה-58 , הוא אב לחמישה ילדים וסב לחמישה. בשירותו הסדיר שירת כמש"ק הובלה, ולאחר השחרור חזר לצבא כאזרח עובד צה"ל. הוא מכור לעבודתו בצבא והוא לא מתנצל על כך ההיפך הוא חש גאווה על תרומתו לצבא מזה ארבעים שנה. הוא שירת לצידם של אלופי פיקוד רבים בהם, בני גנץ. "אני אוהב מאד את העשייה בפיקוד, אני אוהב לשמח חיילים, לעזור להם״, הוא מספר. ״בבסיס החיילים מכירים אותי ויודעים לאן להתקשר כאשר נזקקת עזרתי. אני אוהב את המקצוע. התרומה עושה לי טוב על הלב, כך גם באזרחות".

"אנחנו  צריכים להיות מאוחדים בכל זמן״ צילום – דף הפייסבוק המשפחתי.

במהלך שירותו הסדיר פרצה מלחמת לבנון הראשונה. "במהלך המלחמה היו המון אירועים קשים ובתור מש"ק הובלות, הייתי אחראי על מאה אנשי סדיר ומילואים״, משחזר יוסף, ״בתקופה זו ראיתי גם דברים טובים, בעיקר את האחדות של ישראל. אנשים עמדו בצמתים וחילקו מתנות לחיילים, אנשים תמכו אחד בשני, זה היה מרגש מאוד״. לאחר סיום שירות החובה, החליט יוסף כי הוא רוצה לחזור לשירות בצה"ל, "היו לי המון אופציות לגבי העתיד, למדתי אלקטרוניקה אבל לא רציתי להמשיך במקצוע הזה, רציתי לחזור לפעילות צבא״, הוא מוסיף, ״הייתי קצין רכב במשך שש שנים, גם במהלך מלחמת לבנון השנייה, וכיום התפקיד שלי מביא לסיפוק".

בתור איש מקצוע בתחום שנים כה רבות, מספר יוסף על השינויים אשר ראה לאורך השנים: "הייתה עבודה פיזית רבה בתחום האחזקה, עם השנים נהיו המון שיפורים טכנולוגיים וחיוניים. בנוסף, חשוב לי לשמר את המוטיבציה של החיילים לעזור זה לזה בכל זמן. אני מאמין שזה דבר חשוב שלא צריך להשתנות״. יוסף, שחווה מבצעים רבים ומלחמות, הוא אדם מוערך מאוד בפיקוד. במרוצות השנים אף היה מצטיין יחידה, ומצטיין מפקד אגף הלוגיסטיקה הפיקודי מספר פעמים. ״אין דבר כזה אי אפשר אם יש מספיק כוח רצון״, אומר יוסף בהתרגשות. ״ברגע שתרצו משהו מספיק, תצליחו. ההערכה היא רק בונוס״. "אנחנו  צריכים להיות מאוחדים בכל זמן״, מסכם יוסף. ״בעבר זו הייתה המלחמה, היום זו הקורונה ואין לדעת מה צופן העתיד. תמיד צריך לעזור ולתמוך אחד בשני, רק ככה נצליח לעבור כל משבר״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

2 Responses

  1. יוסי מזוז בתור צפתי שמכיר אותך ניתן ללמוד המון מהצניעות והפשטות שלך ותמיד עם חיוך כובש אדם יקר אישיות יוצאת דופן אוהבים אותך מיעקב כהן צפת

  2. יוסי היקר בן למשפחה של רבנים סבר רבא
    הרב מקיקץ מאזוז . הרב של הקהילה בצפת הרב מניני ביתאן . משפחה שכולה עושה חסד עוד בטוניס הסבא והמשפחה היה לה קרן גמח למשפחות נזקקות לפני שבתות ומועדים . יוסי מזוז התפוח לא נפל רחוק מן העץ
    גאים בך ושמחים בך משפחת מאזוז המורחבת
    מן הדרום והעד הצפון
    חג שמח ותשמרו על עתמכם
    גדי מאזוז באר שבע

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן