במטולה ובגבול הסורי נערכו אירועי "צעדת התקווה" של תנועת "נשים עושות שלום"

אירוע השיא של תנועת "נשים עושות שלום" שהחלה לפני כשבוע בצעדת התקווה ברעננה הגיע היום (רביעי) לסיומו בעצרת המונית מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים.

מציג את FB_IMG_1476874704707.jpg

תנועת "נשים עושת שלום" שהוקמה לפני שנתיים בעקבות מבצע "צוק איתן" וכוללת אלפי נשים מכל הקשת הפוליטית והחברתית בישראל, כמו גם שותפות רבות למטרה בצד הפלסטיני צעדה בכל בכל רחבי הארץ ביחד עם אלפי נשים, ח"כים, ראשי רשויות, אנשי רוח ותרבות ועוד, בדרכם לירושלים, במטרה להניע את הפוליטיקאים משני הצדדים לפעול למען הסכם.

ייחודה של תנועת "נשים עושות שלום" שנהנית גם מתמיכתם של נשים וארגוני נשים בכל העולם, הוא שהיא לא תומכת בפתרון מסוים, אלא פתוחה לשלל הפתרונות והאופציות שנמצאים על השולחן, בלי לקבוע מה נכון ומה לא נכון. נשות התנועה מדברות בעיקר על הצורך בשינוי הגישה על מנת לקדם הסכם בין הצדדים.

בצפון נערכו מספר אירועים: באמצע השבוע התקיים מפגש תמיכה והזדהות של נשים עושות שלום במעבר הגבול בקונטרה אל מול הקול השותק של העולם .

מציג את IMG-20161018-WA0063.jpg

במפגש זה  לקחו חלק ח"כ חיליק בר, מזכ"ל מפלגת המחנה הציוני ,גיורא זלץ ראש מועצת גליל עליון פואד חוסיין משורר דרוזי מחורפיש יואל מרשק האיש שליווה את שחרור גלעד שליט, פעילות דרוזיות ויהודיות חברות נשים עושות שלום .

"בוב מרלי אמר "no women ho hop",שלום בין אנשים ובין עמים זה לא רק הדבר הנכון ,זה הדבר היחיד שיבטיח לשנים ארוכות את קיומה של מדינת ישראל",אמר,גיורא זלץ, ראש מועצת גליל עליון.

מציג את IMG-20161018-WA0078.jpg

הטקס המרכזי של נשים עושות שלום נערך בגדר הטובה בגבול הלבנון , בהפקתה של אנגלה יאנטין מברעם ורכזות שטח גליל בהשתתפות כ- 200 נשים וגברים. אורחת הכבוד היתה לימה בואי. מליבריה כלת פרס נובל 2011, שנשאה דברים וחיזקה את הנשים באומרה שהיא וחברותיה הביאו למהפך  בליבריה. עוד נשאו דברים, דוד אזולאי ראש מועצת מטולה וזוהרה ענתבי מ-4 אמהות.  

ח״כ. חיליק בר: ״אנו כאן כדי לומר שמנהיגות אמיצה לא מנהלת סכסוך אלא פותרת אותו. הסכסוך ושפיכות הדמים לא ייפתרו מעצמם ולא יחכו ל״פרטנר״ מושלם בשני הצדדים. אפשר לסייע ביצירת פרטנר טוב יותר ולחזק את האמון לקראת הסכם. מנהיגות אמיצה כבר עשתה בעבר שלום עם פרטנרים קשים לא פחות. דרושה לישראל מנהיגות אמיצה שתפסיק את התבוסתנות המדינית ותחתור באומץ לפתרון הסכסוך".

הרעיון לנקודת המפגש בקונטרה  הוא של יואל מרשק עם עזרה להפקת האירוע ממלכה בלומשטיין מקיבוץ שניר ודריה ארבל מצפת  רכזות שטח גליל עליון. במטולה סייעו בארגון, אנגלה ירנטין ועינת לוצטי מברעם, חיה דגן מלהבות הבשן,אורה המר מכפר הנשיא מלכה בלומשטיין משניר ודריה ארבל מצפת.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן