fbpx

במירון מנסים להתאושש ולחזור לשגרה: מאות נזקקו לסיוע רפואי – תלונות נגד התחבורה הציבורית

מעל 250 אלף מאמינים נטלו חלק בחגיגות ל"ג בעומר בקבר הרשב"י במירון מיום שישי עד אתמול (ראשון). עובדי הניקיון ואנשי הקבר עמלים כעת להחזיר את המקום לשגרה.

צילומים: סוכנות הידיעות "חדשות 24".
צילומים: סוכנות הידיעות "חדשות 24".

במשטרה ובכוחות ההצלה, נושמים כעת לרווחה במה שמוגדר כמבצע האבטחה השנתי הגדול ביותר של ישראל שחוזר על עצמו בכל שנה. כמו בשנה שעברה, גם הפעם נרשמו תלונות רבות על הפרות סדר בחניונים ועומסים גדולים בתחבורה הציבורית מה שגרם להמונים לעשות דרכם בחזרה לצפת ברגל מרחק של 10 ק"מ.

מדוברות איחוד הצלה נמסר כי מתחילת מבצע האבטחה של איחוד הצלה במירון ועד לחצות הלילה (מוצאי ל"ג בעומר) טופלו במרפאות איחוד הצלה 763 מקרים רפואיים. מרבית הנפגעים שוחררו לאחר הטיפול וקבלת הסיוע הרפואי להמשך התפילה והריקודים והשמחה בציון הרשב"י או ששבו לביתם.

unnamed

מדובר במקרים של איבוד נוזלים עקב השרב, עלפונות, נפילות מגובה, פציעות, כוויות, חבלות, חתכים, בעיות נשימה, וחבלות ופציעות תוך כדי הליכה או טיפוס בהר מירון. מרבית המקרים טופלו במרפאות איחוד הצלה במירון במצב קל ולא נזקקו לפינוי לבתי חולים. במהלך המבצע הועברו למד"א 14 נפגעים בלבד שנזקקו לפינוי לבתי חולים.

מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר כי במהלך היומיים האחרונים פונו לחדר המיון כ-50 בני אדם ממתחם ההילולה במירון, שסבלו מהתייבשות, חבלות, עקיצות, שברים בגפיים והרעלת סמים ואלכוהול. אחד מהמטופלים הוא תייר אמריקני בן 18, שהובא אמש לטיפול במצב קשה לאחר שנפל מגובה של כחמישה מטרים לאחר שימוש יתר בסמים. הוא עדיין מטופל במחלקה לטיפול נמרץ, כשהוא מונשם ומורדם.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים ביקש להודות למאות מתנדבי איחוד הצלה, רופאים, חובשים ופרמדיקים, בליווי אמבולנסים, רכבי שטח, ואופנולנסים שהגיעו מכל רחבי הארץ לאבטח רפואית את רבבות העולים לציון הרשב"י. המתנדבים הוכיחו שוב את מסירותם למען הצלת חיים, מה שסייע רבות לעבור את מבצע האבטחה בשלום.

unnamed

נחי קליין מפקד מבצע האבטחה מטעם איחוד הצלה סיכם בסיפוק: "גם השנה נרשמה עלייה המונית של מתפללים יותר משנים קודמות בפרט משעות אחה"צ של ל"ג בעומר אך תודה לאל נרשמה ירידה בכמות המקרים הרפואיים שאירעו ברחבי מירון במהלך מבצע האבטחה בל"ג בעומר ובשבת האחרונה. ניתן לציין כי מבצע האבטחה התנהל ב"ה ללא אירועים חריגים למעט אירועי השגרה שטופלו במסירות במרפאות איחוד הצלה".

לייזר היימן סמנכ"ל איחוד הצלה מסר: "בחסדי שמים מבצע האבטחה עבר ללא אירועים חריגים – כלל הנפגעים טופלו במרפאות איחוד הצלה במצב קל. מאות מתנדבים פעלו במשמרות סביב השעון, חברי יחידת האופנועים התמקדו במתן מענה למקרים רפואיים בחניונים בסמוך למושב מירון ובכבישים המובילים למושב מירון".

יענקי שקול מנהל מרפאת איחוד הצלה ציין כי: "פעילות איחוד הצלה השנה במירון התאפיינה במרפאות לגברים ונשים שהוקמו במעלה ההר בסמוך לציון הרשב"י ואוישו בל"ג בעומר ובשבת האחרונה ע"י רופאים בכירים ופרמדיקים תוך שיתוף פעולה עם מאות החובשים של איחוד הצלה שהגיעו מכל רחבי הארץ, מה שחסך במרבית המקרים את הצורך בפינוי מיותר לבתי החולים".

2c108037-8cb7-4b57-b16a-0c728f058444

דוד קריספל מנהל אגף מבצעים באיחוד הצלה סיפר: "היוזמה של איחוד הצלה להציב שלטי הכוונה עם מספרי האיזור בו ממוקמים סייעה למתן מענה רפואי מהיר ומיידי, לפי הפניות שהתקבלו במהלך המבצע למוקד 1221 של איחוד הצלה עם המיקום המדויק, הוכח שוב השנה כי המהלך של חלוקת מירון למספרים לפי אזורים מסייעת להצלת חיים במהירות המרבית. מסך מגע שהותקן בבמה המרכזית בחצר ציון הרשב"י סייע רבות להקפיץ את המתנדבים לכל מקרה רפואי בחצר או בתוך הציון".

unnamed

שמוליק אברהם מנהל אגף חירום וביטחון באיחוד הצלה מסר בסיום המבצע: "שיתוף הפעולה ההדוק במהלך וטרום מבצע האבטחה עם כלל גורמי הביטחון סייע למאות המתנדבים לתת מענה רפואי מהיר לכל מקרה. ברצוני להודות לניצב אלון אסור מפקד מחוז צפון ולראש ענף אבטחה ורישוי במחוז צפון רפ"ק מיכה טובול על הסיוע הרב להצלחת המבצע שסייע רבות לפעילות הצלת החיים של מתנדבי איחוד הצלה. אנו באיחוד הצלה מביעים תודה למשטרת ישראל, והמרכז הארצי למקומות הקדושים בראשות הרב יוסף שווינגר והרב ישראל דרעי על הפעילות תוך שיתוף פעולה פורה, מה שסייע לרבבות העולים למירון".

דילוג לתוכן