בצל הקורונה: לראשונה תהלוכת עבו המסורתית בצפת לא תתקיים רגלית

בצל הקורונה תתקיים תהלוכת עבו המסורתית בצפת ביום שני הקרוב במתכונת שונה. המסורת שיצאה לדרך בשנת 1833 נמשכת ברציפות 187 שנים. ספר התורה שעושה דרכו להילולה במירון נישא בתהלוכה גם בימי מגפות הטיפוס והמלריה לפני 100 שנים, בימי הפרעות וימי המלחמה הקשים של מדינת ישראל הצעירה וגם השנה בצל משבר הקורונה.

תהלוכת עבו 2019 – הפעם בצל הקורונה.

אחרי דיונים משותפים עם משטרת ישראל, עיריית צפת והמרכז הארצי למקומות הקדושים במירון הוחלט בהתאם למגבלות הקיימות שאת הדרך מצפת עד ציון הרשב״י במירון יעשה רפאל עבו נושא הלפיד בדור השישי יחד עם נינו של הרב יצחק מרדכי עבו, בנו של הרב שמואל עבו. אשר תרם בשנת תרס"ד 1904 את ספר התורה. התהלוכה לא תתקיים בסימטאותיה וברחובותיה הראשיים של צפת, אלא בליווי מספר רכבים, נגני כלייזמר. השיירה תחלוף בשכונותיה של צפת ומשם למירון. לפני התהלוכה ייערך טקס מצומצם לפתיחת החגיגות בבית עבו בהשתתפות המעגל הראשוני של המשפחה, ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, מ"מ ראש העיר, הרב שלמה חדד ורב העיר, שמואל אליהו.

בתחילת המאה ה 19 הרב שמואל עבו גאל את אדמות מירון מידי הערבים תושבי הגליל ויחד עם בניו הקים והחיה את ציון קבר רשב"י והשערים הגדולים הניצבים במקום עד היום.בזכות פועלו בגאולת קרקעות הגליל ויישוב הגליל, הנהגת הקהילה וסיוע והצלה לכל נדרש, העניקה הקהילה בצפת לרב עבו ספר תורה ומאז 1833 פתיחת חגיגות ל"ג בעומר יוצאת בתהלוכה ייחודית ואותנטית מבית עבו בצפת לקבר רשב"י במירון.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן