בשורה לחקלאים: נדחתה בחצי שנה ההחלטה לעלות את תעריפי המים – ח"כ, שיקלי: " בלמנו מחטף"

ועדת הכספים החליטה כי יש לדחות את הדיון בהעלאת מחירי המים לחקלאות, לפחות בכמה חודשים עד שתקום ממשלה חדשה.

צילום מסך – ערוץ הכנסת.

השבוע התקיים דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת, אותו הציע ח״כ עמיחי שיקלי בנושא התייקרות תעריפי המים לחקלאות. הוועדה דרשה מרשות המים בתום הדיון לדחות את השימוע על העלאת מחירי המים לחלקאות בכמה חודשים, לפחות עד מרץ כשתקום ממשלה חדשה.

איתן ברושי יו״ר מים לישראל אמר בדיון: ״הגיעו מים עד נפש. כגוף המייצג את אגודות במים מדן ועד אילת, אנחנו לא מוכנים לקחת את המים במחירים האלו. העלייה הזו תוביל לפחות ביטחון מזון, פחות משילות ופחות ריבונות. נושא המים הוא התחום היחידי שאין לו עדיפות לאומית, הפכו את החקלאות והמים מיעד לאומי ואינטרס ציבורי, לעסק פרטי של החקלאים בלבד. רשות המים אינה גורם שניתן לנהל איתו משא ומתן בטוב, ויש לדחות את הדיון בחצי שנה לפחות בשביל להגיע לפתרון רציני״.

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני: ״העלאת מחירי המים לחקלאות זוהי קביעת מדיניות שלא יכולה להיעשות אם אין את הגוף המדיני שיקבל את ההחלטה ויישא באחריות, אנחנו נמצאים בין מממשלות, ממשלה שעוזבת ואחת שנכנסת בקרוב. לכן הדיון עם השימוע וכל הנלווה לעניין, נראה כמו מחטף. על כן, הוועדה דורשת ממועצת רשות המים לדחות את הדיון להעלאת מחירי המים עד שתכנס ממשלה חדשה, לפחות עד לחודש מרץ״.

חה״כ עמיחי שיקלי: ״בדיון חירום שקיימנו הבוקר בוועדת הכספים, בלמנו ניסיון מחטף של מועצת רשות המים ואגף התקציבים באוצר לנצל את חלון הזמן של חילופי הממשלות להחיל את המלצות דוח שמרת ולייקר בתכנית רב שנתית בעשרות אחוזים את מחירי המים, לרבות מי קולחין, לחקלאות. אני מבקש לברך את יו״ר הועדה משה גפני על המלצתו שהתקבלה פה אחד, על ידי חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה לדחות בחצי שנה את החלטת רשות המים ולאפשר לממשלה הנבחרת לגבש את מדיניותה בנוגע לתעריפי המים לחקלאות״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן