בשורה לעסקים: פטור מארנונה לשלושה חודשים

אוויר נשימה לסוחרים. שר הפנים, אריה דרעי, חתם באמצע השבוע על תקנות הסדרים במשק המדינה המקנה הנחה מארנונה זאת בהמשך להחלטת משרדי הפנים, האוצר ומרכז השלטון המקומי מתחילת חודש אפריל בדבר תכנית סיוע כלכלית לעסקים על רקע משבר נגיף הקורונה, במסגרתה יינתנו 3 חודשי פטור מתשלום הארנונה לעסקים.

צילום ארכיון.

לדברי שר הפנים, אריה דרעי: "אנחנו נמצאים בתקופת משבר קשה. זו בשורה עבור בעלי העסקים שחלקם עומדים בפני קריסה. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית של העסקים ולצד זאת יבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים שניתנים לתושבים ע"י הרשויות המקומיות בשעת חירום זו. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי. אנו פועלים יחד בהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי"

חבר מועצת העיר ויו"ר תנועת ש"ס בצפת נהוראי לחיאני, הוציא מכתב לראש העיר ולחברי מועצת העיר, בו הוא קורא להם להחליט על הנחה מלאה של 0 תשלום עבור 3 חודשים ולא הנחה כוללת של 25 % בעבור כל השנה. "אבקשך שנחליט ונודיע בהקדם לציבור, כי עיריית צפת תתן את ההנחה כפטור גורף ל-3 חודשים ולא כהנחה חלופית של 25% עבור כל שנת 2020. והסיבות מובנות וברורות בשל המצב הקשה ביותר בו נמצאים רוב העסקים בעיר צפת".לדברי נהוראי לחיאני: "מצב בעלי העסקים כיום בכי רע שלא יעזור לאף אחד לקבל 25% ארנונה מכל חודש בהמשך השנה, אנשים נלחמים על הקיום שלהם בחודשים אלו, ואם נחכה עד לסוף השנה, ישנו חשש כבד שהרבה מבעלי העסקים לא ישרדו, התשלום בשלושת חודשי המשבר חייב להיות 0 בארנונה עסקית. ואולי זוהי טיפת האוויר שתסייע להם להרים את הראש מעל פני המים ולשרוד כלכלית. חובה עלינו לסייע לבעלי העסקים שהם מנוע הצמיחה העיקרי של העיר צפת, ללא העסקים המשלמים ארנונה, אין לעיר צפת יכולת קיום".

אוחנה בשיחת זום עם סוחרי העיר.

מעיריית צפת נמסר כי לאחר למעלה מחודש של דיונים בהובלת ראש העיר שוקי אוחנה מול משרד הפנים ובתמיכת השלטון המקומי הצליח ראש העיר שוקי אוחנה להוביל מהלך כלל ארצי לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בפטור מארנונה לשלושה חודשים.על פי המתווה שאושר על ידי משרד הפנים, העסקים יהנו מפטור מלא על חודשים מרץ, אפריל ומאי מבחינת תשלומי הארנונה.

עסקים שכבר שילמו בהוראת קבע וכדומה, יקבלו זיכוי מיידי. צעד זה נצטרך לשורת צעדים שמקדם אוחנה לסיוע ותמיכה בעסקים המקומיים. בין הייתר מפת הינה הרשות הראשונה שעצרה את מתן דוחות בכחול לבן, דבר שנמשך גם בימים אלו. כמו כן אוחנה קיים פגישת זום עם פורום עסקים וגורמים רלוונטיים נוספים לבחינת דרכי תמיכה וסיוע לעסקים לעבור את תקופה לא פשוטה זו. ״ברגע שהחל המשבר הנחתי לדחות את תשלומי הארנונה והאגרות זאת במקביל לפעילות אינטנסיבית לקבלת אישור משרד הפנים לנושא. לשמחתי המהלך הושלם ואושר, אנו נסייע לעסקים בפטור לשלושה חודשים ושורת צעדים עליהם אנו שוקדים בימים אלו״ אמר אוחנה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן