גינויים בצפת להשחתת קברו של הרב ביסטריצקי – 2 צעירים חשודים במעשה

זעזוע, זעם וגינויים רבים בצפת, מאז היוודע על חילול קברו של הרב לוי ביסטריצקי, רבה של צפת שנפטר לפני כ-19 שנה.

במוצ"ש, כשעה לפני שנערכה בבית העלמין המקומי, הלוויה של תושבת העיר, הבחין איש חברת קדישא באלמונים גורמים נזק למצבה של רב העיר, לוי ביסטריצקי. המשטרה הגיעה לא לפני ששני חשודים נמלטו מהמקום. מאוחר יותר עוכבו לחקירה במשטרת צפת קטינים שככל הנראה מעורבים במעשה הונדליזם. מהמשטרה נמסר: בוצע מעצר של 2 קטינים החשודים בביצוע המעשה, החשודים בני 15 תושבי צפת ומגדל העמק הובאו להמשך חקירתם בתחנת המשטרה.

כאמור גינויים נשמעו בצפת. הרב לוי ביסטריצקי, היה רב אהוד מאוד בצפת ונחשב כמקרב לבבות בין החליונים לדתיים. פטירתו ב-2002 מאירוע לבבי היוותה מכה קשה בעיר ועל קהילת חב"ד. שנה וחצי קודם לכן ניצל הרב ממוות. מאיר ברנס קנאי משיחי דרס בכוונה תחילה את הרב ביסטריצקי ופצע אותו קשה מאוד. מערכת הצדק קבעה שברנס לא בריא בראשו ובמקום לכלא שלחה אותו בכפייה לבית חולים לחולי נפש. רבים סבורים שהאירוע הזה השפיע גם על מצבו הבריאותי של ביסטריצקי שמאוחר יותר נפטר בהתקף לב.

ראש העיר, שוקי אוחנה: ״אני מזועזע מהחילול המחפיר של קברו של רב העיר לשעבר הרה״ג לוי ביסטריצקי זצ״ל. העיר צפת שידועה בסובלנות ובדו קיום לא תיתן לאף אחד להפר את הכבוד ההדדי בין המגזרים בעיר. עיריית צפת תסייע לרשויות החוק על מנת לתפוס את האחראים למעשה המחפיר ולהביאם על עונשם״


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן