דוקטור לכדורסל: מחווה מרגשת של מכבי תל אביב לקלין שפירא לכבוד יום ההולדת ה-70 המשותף עם המדינה

מכבי תל אביב של העונה ממשיכה לגמגם בליגה, במיוחד במשחקייה הביתיים, אך זה לא מנע מבעדה להמשיך במסורת שלה לפרגן לשחקני העבר. קלין שפירא, שחקנה בעבר של הקבוצה, מי שנחשב הדוקטור של הכדורסל בגלל שידע לשלב בין הרפואה לספורט ושיחק בסוף שנות השישים במכבי תל אביב. זכה לכבוד בהיכל מנורה במהלך משחקה של מכבי ת"א מול הפועל ירושלים. לרגל חגיגות השבעים של המדינה, עשתה מכבי ת"א מחווה לשפירא שנולד עם קום המדינה.

שפירא, עם הנכדה תמר והרעייה ציפי.

מלווה ברעייתו, ציפי והנכדה תמר, הוענק לשפירא ע"י דורון ג'מצי, חולצה וכדור לתשואות הקהל בהיכל. קלין שפירא, האיש שהיה המזוהה ביותר של בית החולים "זיו" בצפת, שם שימש כסגן עד לפרישתו לגמלאות לפני כשנתיים וחצי לא נטש כלל את אהבתו לכדורסל. שפירא ששימש כמנהל היחידה לניהול סיכונים נחשב עד היום כבכיר הכדורסלנים בין הרופאים בארץ או אולי ההפך בכיר הרופאים בין הכדורסלנים. הכדורסל משמש עבור שפירא תרפיה. בין טיול לטיול מעבר לים, משתדל שפירא לשמור על כושר עם קבוצת הפועל ראש פינה מליגה ב'. כדורסלנים רבים בני גילו של שפירא, מזמן תלו את הנעליים, אך לא שפירא שנחשב לפי רישומי איגוד הכדורסל, כשחקן הפעיל המבוגר ביותר.

במדי ראש פינה. צילום מדף הפייסבוק.

סביר להניח שקריירת הכדורסל הפעילה של שפירא תסתיים מן הסתם בקבוצתו הנוכחית, אך תמיד ייזכרו לו את מכבי תל אביב. שפירא המתנשא לגובה של 1.98, היה בעברו שחקן מצטיין ששיחק בנבחרת העתודה של ישראל ובמכבי תל אביב עמה זכה באליפויות ובשנת 1966 בגביע המדינה בגמר מול הפועל ת"א. שפירא קלע באותו משחק 4 נקודות.

שפירא נחשב אצל המכביסטים הבנימין שבחבורה ושיחק עמה מספר עונות לצידם של אגדות כדורסל כמו,תנחום כהן מינץ,טל ברודי,חיים שטרקמן,מולי אבישר,גבי נוימרק,אברהם הופמן ועוד. הוא שיחק תחת הדרכתם של המאמנים יהושוע רוזין ורלף קליין.  הוא נחשב כשחקן מחונן המצטיין במשחק הגנה בעיקר בריבאונדים וחסימות ושימש כמחליף ראשון לכהן מינץ.

את התקופה ההיא במכבי תל אביב זוכר שפירא לטובה בעיקר על החברותא שהייתה בין השחקנים. שפירא מספר כי הייתה אחדות שנבעה מחברות עמוקה בין השחקנים הן על המגרש ומחוצה לו. לדברי שפירא השחקנים ובנות הזוג היו מבלים יחדיו לאחר המשחקים, אימונים ובכלל. " את אשתי ציפי, שהייתה באותה תקופה כדורסלנית בהפועל ת"א ובנבחרת ישראל, הכרתי בזכות הכדורסל וביד אליהו", מספר,שפירא.

עם הנכדה, תמר והכדור של מכבי.

עוד הרבה לפני מנורה בשמו החדש המי יודע כמה של ההיכל ביד אליהו, שיחק שפירא עם מכבי תל אביב במגרש ברחוב מכבי בתל אביב הישנה והטובה של פעם. שפירא אף הספיק לחנוך את האולם ביד אליהו עוד כשזה היה מגרש פתוח ואכלס כ-5000 צופים.

שפירא השתתף עם מכבי תל אביב במפעלים האירופיים והיה שותף לנס בדולנה שנרשם בספר ההיסטוריה של הכדורסל הישראלי. אחרי שמכבי הפסידה ברבע הגמר בהפרש של 32 נקודות בספרד לקבוצת חובנטוד בדלונה אבל גמלה לה באותו הפרש במגרש הפתוח ביד אליהו וניצחה אותה 51-75 במשחק השלישי באותו מקום. קריירת הכדורסל שלו הסתיימה במכבי תל אביב כשלאחר שרותו הצבאי למד רפואה בבולוניה באיטליה. גם בארץ המגף לא זנח שפירא את אהבתו לכדורסל ושיחק בנבחרת מכבי איטליה עמה אף התמודד במשחקי המכבייה.

לאחר שסיים את לימודיו בארץ המגף, שב שפירא לליגה הישראלית ושיחק  אצל פיני גרשון בהפועל חולון וסייע לה לעלות ליגה. שפירא שהחל לבסס את מעמדו גם כרופא בכיר העתיק את מגוריו לגליל או יותר נכון לצפת,היישר לבית החולים "זיו".הוא שיחק במכבי טבריה,מכבי כרמיאל,הפועל חצור  והיה שותף לפריחת הכדורסל בצפת כשעלה מספר ליגות עם הפועל צפת עד להפיכתה כקבוצה הבכירה השנייה של הגליל אחרי הפועל גליל עליון.

שפירא שנולד בבוקרשט ברומניה שלושה ימים לפני קום המדינה אוהב מאוד את הגליל ושמח מאוד על הבחירה שלו להקים את ביתו בה. הוא נשוי לציפי ששימשה עד לפני מספר שנים כמנהלת בית הספר ממלכתי א' בצפת. הוא אב גאה לשלושה ילדים ששרק אחד מהם משחק כדורסל.  בנו, הקטן עדו משחק בבנימינה. עדו שלעומת אחיו הגדולים שנולדו בבולוניה איטליה נולד בצפת.עדו  עו״ד בהכשרתו אולם עובד בעמותת מגשימים אשר מאתרת ילדים מוכשרים ומכינה אותם לשרת ביחידת 8200 בצבא. ענבר, הבת הבכורה, גרפיקאית מוכשרת. עמיר, בנו האמצעי רופא אורטופד מומחה שוהה לצורך תת התמחות בארה״ב שם עוסק בטראומה ופגיעות ספורט וכעת מלווה את קבוצת הג׳טס (פוטבול) בניו יורק. הנכדה תמר אחת מתוך שמונת הנכדים ( התשיעי בדרך), ממשיכה את דרכו של הסבא ומשחקת כדורסל.

שפירא שעשה לכדורסל לא פחות מה שעשה לבית החולים בצפת,מקווה מאוד שהספורט הייצוגי של הגליל יהיה מעבר לאיתוראן קריית שמונה והפועל גליל עליון ומייחל למהפך בספורט בגליל באותה תנופה שמייחלים שהקמת הפקולטה בצפת תתרום לפיתוח הרפואה באזור.  


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן