האם יהיה סגר בצפת בתקופת בין הזמנים? – כ-100 מאומתים נוספו בתוך חודש

בשעה שממשלת ישראל עוסקת בשאלת כן סגר – לא סגר ומתי? קצב מספר המאומתים בצפת ממשיך להדאיג. בחודש האחרון נוספו כ-100 מאומתים חדשים, מה שמעלה את מספר המאומתים ל-170. 26 נדבקים נוספו רק בשבוע האחרון. סך כל המאומתים בצפת מאז החלה המגיפה עומד על 170. 62 מהם פעילים כיום לפי משרד הבריאות.

מעיריית צפת נמסר כי בידיהם נתונים אחרים: "62 מאומתים התגלו -11 מהם לא שייכים לעיר". בשעה שבצפת ראש העיר, שוקי אוחנה ממשיך להעביר מסרים לתושבים באמצעות הודעות טלפוניות, אנשי העירייה מודאגים מתקופת בין הזמנים שתחל בעוד כשבועיים, מייד לאחר צום ט' באב. בצפת חוששים שאלפים מהמגזר החרדי יבקשו לנצל את חופשתם השנתית הנהוגה בתקופת בין הזמנים לחופשה בצפת הפופולארית אצל החרדים בדומה לירושלים.

לפי ממצאי משרד התיירות,  יותר משליש ממשקי הבית החרדיים יוצאים לחופשה בתקופת בין הזמנים. צפת ומירון מהווים מוקד משיכה עיקרי לחופשות הכוללת מספר לילות לינה. באותה תקופה ישנה פריחה של תעשיית תיירות שחורה (פטור באופן לא חוקי מדיווח לרשות המיסים). משפחות מערים חרדיות, בני ברק, אלעד, בית שמש, בית"ר, עמנואל וירושלים מגיעים לצפת והגליל. בצפת שמתמודדת בגידול בתחלואה חוששים מאוד מגל של הדבקות באותם ימים של תושבי חוץ נכנסים ושל תושבי צפת היוצאים. במידה וממשלת ישראל לא תעשה סגר בכל רחבי המדינה, יש מצב שיהיה סגר אזורי בצפת ובמרום הגליל. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן