האם צפת לפני מהפך חרדי? – החילונים ייקבעו!

"ביום שלישי הקרוב ייערכו הבחירות הכי קריטיות לעיר צפת – בחירות שיכריעו את דמותה וצביונה של העיר בשנים הקרובות – האם צפת שנמצאת בתהליכי התחרדות תקבל את הפלומבה באופן סופי כהיותה עיר חרדית במידה וייבחר נחמן גלבך או שמא יתפכח הציבור החילוני וייצא אל הקלפי ובכך יימנע את השתלטות חרדית על בירת הגליל", כך סיימתי את הראיון הרדיופוני שלי באמצע השבוע בתוכנית הבוקר של, יואב מינץ ברדיו צפון ללא הפסקה.

דעה אישית/ מאיר ינקו

התבקשתי לעלות לשידור כפרשן ולהסביר למאזינים את נסיבות ההדחה של אילן שוחט. לפי מנהל מחלקת החדשות ברדיו, יואב מינץ, הוא ועמיתיו לתקשורת  הופתעו ששוחט הודח. תוצאות הבחירות אולי אכן הפתיעו את מי שלא מתגורר בצפת, אך תושבי העיר ולאוו דווקא זקני צפת לא הופתעו.  

ריח המהפך היה באוויר ולא בגלל שהמגזר החרדי החליט לכבוש את העיר, אלא בגלל שהציבור החילוני הרגיש שהוא מקופח שנים ורוצה בשינוי. נחמן גלבך החרדי שהפך משחקן משני שקיבל את מרות המפלגה הפך לשחקן מוביל שהיה מוכן לוותר על החברות ארוכת הימים עם שוחט לטובת ניהול העירייה. גלבך איש אגודה אותה אגודה שלפני עשר שנים בגדה בראש העיר דאז, ישי מימון והמליכה את אילן שוחט כראש העיר, היא למעשה גם הביאה להדחתו בבחירות האחרונות -שיטה.

 שוחט פוליטיקאי משופשף ואשף בלשונו שעשה כמה דברים טובים בצפת ואת זה אי אפשר לקחת לו עשה במהלך הקמפיין שלו מספר טעויות שהביאו להשארתו מחוץ לסיבוב השני. כמדומני הוא גם ראש העיר הבודד בארץ שהפסיד כשלישי.

שוחט בקמפיינים שלו התעסק ביריבו המושבע שוקי אוחנה כשהוא פוסח דווקא על מי שבאמת היה איום רציני על מעמדו – נחמן גלבך. גלבך מצדו תקף את התנהלות העירייה בשנים האחרונות בדומה ליתר המתמודדים. צפת תמיד הייתה בית ספר לפוליטיקה. למרות שבצפת נהוג לשמור על כשרות –אך בפוליטיקה הצפתית זה כשר אבל גם מסריח וישנם כאלה שמוכנים לסבול את הריח.

בסיבוב השני ביום שלישי הבא הולכת להיות מלחמה רצינית על עתידה של צפת. החרדים לא ייוותרו בטח אחרי שהפסידו את בת שמש. אני כמעט משוכנע שזה יסתיים בניצחונו של אוחנה שאומנם עדיין לא הכין את החליפה אבל הכין חתנים למסיבת הניצחון בדמותם של תשעה חברי קואליציה עתידיים. במידה וגלבך לא יפתיע וינצח זו תהיה הפעם הראשונה שש"ס תמצא את עצמה מחוץ לקואליציה. אני קורא לכל מי שהעיר חשובה לו – צאו להצביע ולהשפיע כדי שלא תצטרכו לקטר בחמש השנים הקרובות ולהרגיש אשמים במצב שנקלענו אליו. מאיר ינקו – עיתון חדש בגליל.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
דילוג לתוכן