הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה מעגל תנועה בצומת משותפת לקיבוצים עמיר ושדה נחמיה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה את התוכנית להקמת מעגל תנועה בצומת משותפת לקיבוצים עמיר ושדה נחמיה. הוועדה הורתה על נטיעת עצים שיהוו מחסום אקוסטי בין כביש הגישה לשדה נחמיה וההרחבה הקהילתית בקיבוץ הזה

צילומים: אבן צור תקשורת.

בכביש 9779 ישנה כניסה לקיבוץ עמיר וכניסה לקיבוץ שדה נחמיה. בשתי הכניסות האלה יש בעיות בטיחות, בעיקר משום שאין נתיבי האצה והאטה לנהגים המעוניינים לצאת אל הכביש, או להיכנס מהכביש לתוך הקיבוצים. כדי לפתור את הבעיה הוחלט על הקמת מעגל תנועה מול הכניסה לקיבוץ עמיר, והסטת כביש הכניסה לקיבוץ שדה נחמיה מזרחה כך שכביש הכניסה יתחבר למעגל התנועה הזה.

הקמת מעגל התנועה והסדרת בעיית הבטיחות היא חיונית במיוחד לאור העובדה שבקיבוץ עמיר ישנם ארבעה מוסדות חינוכיים. בית הספר עינות ירדן, בית הספר עינת הגליל, היחידה לקידום נוער, ובית ספר שחפים. בשעות הבוקר יש עומס על צומת הכניסה לקיבוץ הן מצד רכבי ההסעות של התלמידים, והן מצד חברים בקיבוץ שיוצאים לעבודה.


אישור הקמת הצומת במוסדות התכנון התעכב מכיוון שהיו התנגדויות מצד תושבים בהרחבה הקהילתית בקיבוץ שדה נחמיה. תושבי ההרחבה חששו שהסטת כביש הגישה לקיבוץ מזרחה, תגרום למפגעי רעש וסכנה בטיחותית. בהתנגדות של תושבי ההרחבה נאמר כי ההרחבה מונה 150 משפחות ו-400 ילדים, והסטת כביש הכניסה תקשה על הניידות וחופש התנועה של התושבים, כולל התניידות רגלית, בקורקינט, אופניים וכו’. עוד הן טענו מגישי ההתנגדות כי הסטת הכביש תגרום לירידת ערך של הבתים שלהם.

כאמור הוועדה החליטה לדחות את ההתנגדויות ולאשר את הסטת הכניסה לשדה נחמיה כך שתתחבר למעגל התנועה שיוקם בכניסה לקיבוץ עמיר. בהחלטת הוועדה נאמר: “תכנון הכניסה לקיבוץ שדה נחמיה נעשה בראייה כוללת ליישוב כולו, ונלקחו בחשבון הצרכים העתידיים של הישוב.“השינוי המוצע בדרך נמצא בכניסה לישוב ולא משנה את מערך התנועה בתוך הקיבוץ, לפיכך השפעותיו על איכות חיי התושבים ובטיחותם מוגבלת”. הוועדה אמנם דחתה את ההתנגדויות, אך במקביל הוחלט כי בין כביש הגישה החדש לבין בתי ההרחבה יינטעו עצים שיהוו בידוד אקוסטי וזאת כדי לצמצם ככל שניתן אפשרות של פגיעה באיכות החיים של התושבים.

בעקבות אישור התוכנית בוועדה המחוזית, אמר נציג קיבוץ עמיר במליאת המועצה האזורית הגליל העליון, יורם אבן צור: “אני מאמין שניתן יהיה להשיג את המשאבים הנדרשים לטובת תכנון וביצוע מעגל התנועה.
“חברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה והמועצה כבר הוכיחו שניתן לשלב זרועות על מנת לקדם את תשתיות הכבישים בשטח המועצה. בקיבוץ עמיר פועלים 4 בתי ספר , אשר אליהם מגיעים ילדים ונוער מכל ישובי הגליל, מה שיוצר כמות בלתי סבירה של אוטובוסים שנכנסים ויוצאים דרך דרך צומת שאינו בטוח. הכיכר אמור לתת מענה לבעיה הבטיחותית לפני שיקרו תאונות נוספות”.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן