fbpx

הכדור אצל אוחנה: מנסה למתג את צפת כעיר ספורטיבית – מבטיח שטעויות העבר לא יחזרו

ראיון עם אוחנה – רגע לפני פתיחת הליגות בהשתתפות צפת

מריים פיירברג, ראשת עיריית נתניה, מיתגה את העיר הגדולה בשרון כעיר ספורטיבית שיודעת לשלב בין הספורט המקומי לתיירות.

נתניה עם מתקני ספורט נהדרים, ספורטאים מוכשרים וליגת חופים מצוינת זכתה להכרה בארץ אצל כל חובבי הספורט שיודעים לקשר את נתניה שהייתה מכונה בעברה כעיר היהלומים וכעת כעיר המצטיינים בעיקר בג'ודו, ירדן ג'רבי ושני הרשקו. צפת לא מנסה לחקות את נתניה, אך אוחנה חובב ספורט, התחייב לבוחרים לפני הבחירות להחזיר את הספורט בעיר לפרונט.

אוחנה אב לספרוטאים, מוכשרים בענף הכדורסל, שאחד מהם אף יכול היה לשחק בימים אלה בצפת, אך אוחנה שלא מודה בכך התנגד על מנת שלא יגידו כי מדובר בניגוד אינטרסים, למרות שמדובר בשחקן שמככב בליגות הארציות ויכול היה לתת תרומה גדולה לקבוצת מ.ס. צפת. אוחנה מודע לכך שהחינוך הספורטיבי מגיל צעיר הוא הבסיס להצלחה ולכן הטיל את כל כוחו להקים מחדש אגף ספורט בעיר החל מגיל צעיר ועד לוותיקים והוא לא מוכן שזה יהיה בצורה חובבנית.

אני מבין שהעיר עוברת כעת מיתוג מעיר מנגנת לעיר ספורטיבית? 

העיר צפת עוברת ריענון בכל התחומים אך זה לא אחד במקום השני, אלה תחום בנוסף לאחר. לאחר שנים רבות אנחנו מחזירים את הספורט לצפת. זה בא ליידי ביטוי בהקמת מתקנים, בשדרוג מתקנים, בהקמת בית ספר לכדורגל, הקמת מחלקות נוער, הקמת קבוצות בוגרים, חיזוק הקבוצות הקיימות, הגדלת תקציבים ופיתוח ספורט חוויתי כגון טורניר בתי ספר, ליגה למקומות עבודה, ליגת שכונות וכו. לצד זה, אנחנו מחדשים תשתיות, מחזקים את החינוך, מעצימים את התרבות והפסטיבלים, מעודדים תיירות מסחר ותעסוקה, מפתחים את תחום המוסיקה, מקימים פארקים וגני משחקים והופכים את צפת לעיר יפה יותר ונקייה יותר. כל אלו יחד הופכים את צפת לעיר מתפתחת ומתקדמת, לעיר שכיף וטוב לחיות בה!.

לגבי המגרש העירוני. היה כסף שחיכה לכך שנים. למה הוא לא נוצל עד היום? 

אני לא עוסק במה שהיה, מה נעשה ומה לא, בכל אופן היה רק תקצוב חלקי ודאגתי לגייס את כל הנדרש להקמת אצטדיון מתקדם. מהרגע שנכנסתי לתפקיד אני פועל להסיר חסמים ולקצר תהליכים על מנת שהעיר תתקדם ותתפתח. העיר צפת נמצאת בפיגור עצום כי דברים לא זזו כאן ובמהלך 9 חודשים קיצרנו מרחק של שנים. אל תטעה, הדרך עוד ארוכה ועבודה רבה לפנינו אבל אנחנו בכיוון הנכון ורואים את הפרויקטים הרבים בכל רחבי העיר. אני מבטיח שטעויות העבר לא יחזרו.

עד כמה אתה מעורב בספורט בצפת? 

אני מעורב בכל התחומים. מידי יום אני מבצע סיורים לראות את התקדמות הפרויקטים, אני מבקר בכל מוסדות החינוך, מידי שבועיים מבצע ישיבת פרויקטים נרחבת, נמצא בכל אירוע שאנחנו מקיימים ואני מעורב בכל פעילות הספורט בעיר. אני מאמין בנוכחות פיזית ומעורבות מלאה בכל התחומים וכך אני פועל.

אני חושש מחוסר יציבות – כמעט בכל קדנציה של ראשי העיר הקודמים – הכדורגל שילם את המחיר הפוליטי ונסגר. זה קרה דווקא בתקופות טובות. ראה ערך בית"ר צפת והפועל צפת של 2015. אתה יכול להתחייב שהפעם זה יהיה מקצועי וינוהל נכון? 

אם זה לא היה מקצועי מסודר ותקין זה לא יהיה. מי שמכיר אותי יודע שכל מה שאני עושה מתבצע בצורה סדורה, תקינה ואיכותית מתוך השקפה לטווח ארוך ותכנון אל העתיד. זה לא העידן ששמים פלסטר במקום לבצע ניתוח לב פתוח.

מה עם ענפי ספורט נוספים? 

גם זה נמצא בטיפול אך מדובר בדבר שצריך להתבצע בהדרגה. תבין, גם לתושבי העיר המציאות הזו חדשה, פיתאום מידי שבוע יש פעילויות ומה לעשות בצפת, פתאום יש בית ספר לכדורגל ולכדורסל וחוג פינגפונג, פתאום יש קבוצות בוגרים וכן הלאה, בהחלט יהיו ענפי ספורט נוספים בצפת.

זה לא סוד שמאמן הכדורסל, שלום חדד רצה את הבן שלך אסף המככב בליגות הארצית, אך אתה הטלת וטו – למה? 

הגעה של אסף הייתה מצריכה התאמות כמו שחרור מחלק מהאימונים וכו, אני אוהב מקצועיות מלאה וברגע שהבן שלי לא יכול להיות כאן פיזית בגלל העסקים שלו אז מבחינתי זה לא יכול לצאת אל הפועל בשלב זה. אני חושב שבנינו קבוצה איכותית עם סגל חזק מאוד ומצפה לראות אותה עושה חייל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן