המשפחה מצפת גאה להיות מורעלת צבא: האב גימלאי קבע – האח אריאל סא"ל – סגן אוהד מלכה סיים קורס חובלים

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

סגן אוהד מלכה: " מגיל צעיר ידע שבשירותו הצבאי יהיה לוחם וישרת בשירות קרבי ומשמעותי".


קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים ומכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס. בקורס חובלים 143 הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן אוהד מלכה מצפת.


מלכה בן 21, נמצא במגמת אלקטרוניקה ושובץ בספינת אח"י קשת. את לימודיו התיכוניים למד בבית הספר הרב תחומי בצפת, כאשר הרחיב את לימודיו במקצועות פיזיקה ומחשבים. בזמנו הפנוי אוהב אוהד לטייל בארץ, לעשות פעילויות אקסטרים, ולנגן בגיטרה – תחביב שמכיתה ד' הוא מפתח. השירות המשמעותי בזרוע הים ובצה"ל בכלל שאוהד בחר בו, מגיע מהבית ומהמשפחה בעלת הרקע הצבאי העשיר ממנה הוא מגיע: אביו, דוד, שירת בצה"ל 27 שנים, בין השאר כרס"ר משמעת בתותחנים, ואחיו אריאל קצין בדרגת סגן אלוף – מג"ד בפיקוד מרכז. אוהד גדל על סיפורים וחוויות מהשירות הצבאי של אביו ואחיו, ומגיל צעיר ידע שבשירותו הצבאי יהיה לוחם וישרת בשירות קרבי ומשמעותי – דבר אשר הוביל אותו לבחור בקורס חובלים, בין השאר בגלל המבצעיות, האתגרים, העבודה עם אנשים, האחריות הגדולה וההרגשה של פיתוח עצמי במקביל לפיקוד על אחרים.

הקורס היה חוויה משמעותית ומעצבת עבור אוהד, חוויה מאתגרת אך מהנה, ועל חבריו לקורס אוהד מספר כי הם כולם מגובשים ועוזרים זה לזה. אחד הרגעים המשמעותיים במהלך שירותו הצבאי של אוהד היה כאשר באחד מהימים חזר הביתה, ואחיין שלו סיפר לו שהוא רוצה להיות כמוהו כשיגדל, אמירה אשר ריגשה מאוד את אוהד, גרמה לו להבין כמה התפקיד שלו משמעותי וחשוב ותרמה לרצון ולשאיפה שלו לקריירה צבאית ארוכה בזרוע הים. אוהד מלכה מסכם את הקורס כ"קורס מאתגר שמביא אותך לקצה כל פעם מחדש".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן