הנהלת מפעל פרי הגליל שבחצור מאיימת לפטר כ-100 עובדים במחאה על החלטת הממשלה לאשר רפורמה על החקלאות

9 שנים לאחר ההפגנות הסוערות ביישוב כנגד החלטת הנהלת מפעל פרי הגליל לסגור את שעריו עד שהממשלה העבירה סיוע כספי לבעלי המפעל שוב המפעל עולה לכותרות.

צילום ארכיון: (סוכנות ג'יני).

בהנהלת המפעל זועמים על הרפורמה בענף החקלאות עליה הוחלט בממשלה שאמורה לבטל את המכסים המייקרים את התוצרת החקלאית המגיעה לארץ מיבוא מחו"ל, ובמקביל להעניק תמיכה ישירה לכל חקלאי. הנהלת מפעל פרי הגליל שבחצור הגלילית מאיימת לפטר כ-100 מתוך 250 עובדי המפעל. ההנהלה שיגרה אתמול (ה') הודעה ליו"ר ועד העובדים בחברה מוטי חזיזה והסבירה את מהלכיה המתוכננים בהפחתת המסים הצפויה. בהנהלת החברה טענו כי הצו שהוציאה הממשלה בנושא, עתיד לחול על מוצרי מזון, וזאת באופן שמחייב את החברה להגיב מיידית בפיטורים, ובצמצום פעילות.

לטענת פרי הגליל, מהלכיה ייצאו לדרך כבר ביום ראשון הקרוב ולצד פיטורי העובדים, ייעצרו עבודות הזריעה בשדות חקלאיים: "יש כאן עובדים שמשתכרים שכר נמוך מאוד, חיים מהיד אל הפה, אבל למשרד האוצר ולשאר הממשלה לא אכפת מזה. בשביל לקבל עוד מנדט או עוד קרדיט מהציבור – הם מעלים את המכסים ולא אכפת להם שאנשים ייזרקו למעגל האבטלה.

חברי כנסת מסיעות בקואליציה מנסים אף הם לסייע. הם שיגרו מכתב חריף לראשי המפלגות בעקבות מה שהם מכנים כהפרה הבוטה של ההתחייבות הקואלציונית של שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. במכתב עצמו טענו חברי הכנסת כי מדובר ב"סיטואציה משברית". המכתב נשלח בעקבות ההחלטה של השרים לשלוח צו הורדת מכסי ייבוא להערות הציבור, מהלך שלטענת הח"כים יוביל לפעילויות חד צדדיות.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "ההפקרות ורוע הלב של שר האוצר ושר החקלאות לפגיעה בלתי נסלחת בחקלאי ישראל בכלל ובמפעל פרי הגליל בפרט, לא יעבור לסדר היום. מלחמת עולם התנהלה על ידינו כדי שפרי הגליל שהוא מפעל עוגן של חצור הגלילית והאזור לא ייסגר, ובסיעתא דשמיא הוא גדל, הלך והתרחב, וסיפק פרנסה למאות עובדים שם. עתה הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן, וברשעות לב, עם גרזן, הוא מחסל את המפעל הזה. נעשה הכל שזממו לא יעלה בידו. יהיה בנושא הזה מלחמה ציבורית שינועו אמות הסיפים".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

תגובה אחת

  1. כל כמה שנים מאימים לסגור אותו המפעל הזה חיי באופן מלכותי לא רווחי ואין כדאיות כלכלית להחזיק אותו

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן