השיא נשבר: 98 סטודנטים בטקס "חלוק לבן" בפקולטה לרפואה – בין מקבלי החלוק לוחמים שהשתתפו במלחמה

בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן בגליל  נערך הטקס המסורתי "חלוק לבן", המציין את המעבר מהלימודים בכיתות ובמעבדות, ללימודים, תוך התנסות סביב מיטות החולים בבתי החולים בצפון המסונפים לפקולטה לרפואה, ובמרכזים הקהילתיים בגליל.

צילום: הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי.

98 תלמידי המחזור במסלול התלת-שנתי מתחילים השבוע את שלב הלימודים הקליניים במחלקות בתי החולים בגליל ובמרפאות הקהילה. הסטודנטים וסטודנטיות לרפואה קיבלו בטקס מרגש את החלוק הלבן וכעת הם מוכנים למשימה. ״בעידן הבינה המלאכותית, שבו בלחיצת כפתור ייפרס לעיניכם ולעיני המטופלים שלכם כל הידע האנושי, מאורגן ומפולח על פי דרישתכם", בירכה פרופ׳ אורלי אבני, דיקנית הפקולטה שהוסיפה: " הכוח האמיתי שלכם טמון ביכולת להושיט יד חכמה, אמפטית וחומלת, כדי לנווט את המטופלים אל הטיפול המתאים להם ביותר״.

בין מקבלי החלוק הלבן היו גם לוחמים ולוחמות ששירתו במילואים מתחילת המלחמה. "להיות סטודנט לרפואה ולוחם זה לעשות בכל יום, שינוי מנטלי בין מלחמה לישיבה בכיתה", אומר יעקב יהושע, מילואימניק בחטיבה 16 בעזה, "זה לשבת ללמוד כשהמשימה הבאה כבר מציקה בראש, יש חששות שהמלחמה תפגע בלימודים החשובים, חשש שתיפגע מקצועית ובעיקר אתגר גדול שמעט אנשים יכולים להבין".

אור גיא רוזנברג, 28, הוקפצה עם פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ לחמ״ל רפואה ומאז ועד היום היא משרתת במילואים במפקדת קצין רפואה ראשי בצה״ל, במקביל ללימודים.
״השנה האחרונה הייתה מאתגרת ומלאת רגשות עבור רבים מאיתנו, ובפרט עבורי. ניסיתי לשלב בין לימודים אינטנסיביים, שירות מילואים פעיל וגידול שני ילדים קטנים: איתן בן השלוש וארי בן השנה", אומרת אור.
״לא יכולתי לא לתרום את חלקי למאמץ המלחמתי. אי אפשר מבחינתי לא להיות חלק מזה. לכן חשוב לי להמשיך בשירות המילואים למרות הכל״


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן