חודש לאחר שהאוצר העלה את מחירי הצהרונים – ראש העיר צפת שיגר מכתב לשר החינוך לבטלו

חודש לאחר שאגף התקציבים במשרד האוצר הורה למשרד החינוך לקצץ 250 מיליון שקל מתקציב הצהרונים, באופן שיגרום להתייקרות של כ-100 שקל בחודש עבור כל ילד. נזכרו בעיריית צפת להוציא מכתב לשר החינוך יואב קיש בדרישה שיבטל את הגזרה – רשויות רבות פנו מייד לאחר ההחלטה של האוצר.

צילום: דף הפייסבוק של חדש בגליל.

במכתב עם העתק לשר האוצר שההליך נעשה עמם דרש ראש העיר יוסי קקון לבטל את ההחלטה: "העלאת המחירים עלולה להוביל לכך שמשפחות רבות לא יוכלו להרשות לעצמן לשלוח את ילדיהן לצהרונים". עוד הוסיף ראש העיר במכתבו: "חשוב לי להדגיש את החשיבות הקריטית של הצהרונים עבור ילדי צפת. הצהרונים מספקים מרחב מוגן ובטוח, חיוני במיוחד בתקופת מתיחות ביטחונית", כתב ראש העיר. "העלאת המחירים עלולה להוביל לכך שמשפחות רבות לא יוכלו להרשות לעצמן לשלוח את ילדיהן לצהרונים. משמעות הדבר היא שילדים רבים יישארו ללא מסגרת מתאימה אחר הצהריים, ללא ארוחה חמה, וללא התמיכה הרגשית והחינוכית שהם כה זקוקים לה".

ראש העיר התייחס לכך שהכבדה כלכלית זו שהחליט עליה משרד האוצר, מצטרף להכבדה כלכלית נוספת שהטיל משרד הפנים על תושבי העיר בדמות העלאת הארנונה בעקבות תוכנית ההבראה אליה נכנסה העיר. "לאור כל האמור לעיל, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לשקול מחדש את החלטת הקיצוץ בתקציב הצהרונים. אנא פעל לביטול הקיצוץ, או לכל הפחות למציאת פתרון שיקל על הנטל הכבד המוטל על כתפי ההורים בעיר צפת".הקיצוץ אמור להתבצע מתוכנית "ניצנים", שמפעילה צהרונים מסובסדים שמופעלים בידי הרשויות כחלופה ליום לימודים ארוך ומאפשרת בין השאר להוריהם לצאת ולעבוד. הוא יפגע באופן ניכר בסבסודם ויכביד על המשפחות, דווקא בתקופה שכל כך קשה למשפחות כלכלית, בטח עם ילדים קטנים. כלומר – לא רק שלא מקילים את יוקר המחיה אלא מחמירים אותו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובהלבטל

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
דילוג לתוכן