חוזרים למירון: פראמדיק כפיר עייש מחצור והחובש שמחה אולשין מצפת משחזרים את הרגעים הקשים באסון

שנה אחרי ורגע לפני שהם חוזרים למירון, הפראמדיקים והחובשים של מד"א משחזרים את הרגעים הקשים ומשתפים בתחושותיהם את האסון בו נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 145.

מימין, חובש מד"א, שמחה אולשין. משמאל פראמדיק, כפיר עייש.

פראמדיק מד"א כפיר עייש (37) תושב חצור הגלילית, שמגיע במשך 22 שנים, מאז שהיה מתנדב נוער במד"א לאבטח רפואית את הילולת מירון היה זה שקבע את מותם של 39 מההורגים באסון: "אני עולה השנה להר בתחושות מעורבות וקשות מאוד. כל שנה, מאז שאני זוכר את האבטחה במירון, הצוות מכין את עצמו נפשית ורפואית לאסון פוטנציאלי, כדי להתכונן לגרוע מכל. בשנה שעברה האסון זה לצערי קרה. יחד עם הרופא של מד"א עברנו אחד אחד וקבענו את מותם של הרוגי האסון, 2 דברים קשים מאוד נחרטו לי עמוק בזיכרון, הפנים היפות של הנער עם הגשר בשיניים והטלפון שהיה בכיס של אחד מההרוגים שצלצל, ראיתי שכתוב על המסך 'אשתי היקרה' ידעתי שהיא דואגת לו ורק מקווה לקבל בשורה טובה והבנתי שבעוד כמה רגעים החיים שלה ישתנו ולעולם לא יהיו אותו הדבר".

חובש מד"א-הצלה גליל, שמחה אולשין (23) תושב צפת, שמדי שנה מאבטח רפואית את הילולת מירון "האסון התחיל בדיווח על מרפסת שקרסה. כשהגענו לשטח, לא הצלחנו להבין בהתחלה את גודל האסון. טיפלנו בכל פצוע ופצוע ופעלנו באופן מהיר ומקצועי. רק שלושה ימים לאחר מכן, כשחזרתי הביתה והייתי בשקט – עיכלתי את גודל האסון הכבד. אני מתפלל שההילולה השנה תסתיים בשלום ללא פצועים."


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן