fbpx

חלם והפקרות: שוחרר מנהל בית החולים שיפא – התנהלות חובבנית של הצבא, השב"כ והממשלה

התנהלות מביכה של, הצבא, השב"כ והממשלה יצרה סערה וזעם בציבור על ההחלטה לשחרר את מנהל שיפא מוחמד אבו סלמיה לביתו, שבעה חודשים לאחר שנעצר בשל “פעילות הטרור ענפה” שהתקיימה תחת ניהולו.

הפקרות: צילום מסך – ערוץ 14.

שעות ספורות לפני שנעצר בנובמבר האחרון, איתרו כוחותינו מפקדות חמאס במתחם בית החולים ובמנהרות שנחפרו תחתיו לצד כמויות של אמצעי לחימה. מעצר אבו סלמיה היה צודק ומתבקש, והיום, הוא שוחרר לביתו כאילו היה אזרח תמים, נקי מכל פשע, בחסות הנאיביות של מערכת הביטחון.

כצפוי, במקום שכל הגורמים הנוגעים בדבר ייקחו אחריות, יעמדו כולם בשורה אחת, יבקשו את סליחת העם ויספקו הסברים, כולם מוצאים תירוצים למה דווקא האחרים אשמים. הם התרגלו לעשות צחוק מהציבור, ששולח את בניו כבר קרוב לתשעה חודשים להילחם באויב אכזר, כי מה שמצליח פעם, פעמיים ושלוש – כנראה יצליח גם בפעם הרביעית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אשם לא פחות משר הביטחון יואב גלנט, שאשם לא פחות מהשר לביטחון לאומי בן גביר, ואשמים כולם לא פחות מראש השב”כ וראש השב”ס. כל מי שחתם על שחרורו של אבו סלמיה, כל מי ששהה במעמד החתימה, כל מי שהכיר את השחרור הלילי והמסתורי של מחבלים עזתיים מדי חודש, אפילו מי שיכול וצריך היה לדרוש וידוא לפני כל שחרור מחבלים ולא עשה זאת – כולם צריכים לקחת אחריות.

מעבר להתנהלות המופקרת והפגיעה האנושה באמון הציבור, המסר שמשדרת ישראל לעולם הוא מסר של חולשה, חובבנות ובריחה מאחריות. העולם כולו מסתכל על אירועים כאלה ודומיהם, על הריבים הפנימיים בין הגורמים שאמונים על ביטחון המדינה ותוהה לעצמו במקרה הטוב על איזו “אחדות” מדברים שם, ובמקרה הרע מנופף באירועים מן הסוג הזה כדי להוכיח שישראל לא יודעת מה היא רוצה מעצמה וממילא קשה יהיה לקחת את הטענות שלה בעולם ברצינות. (הטקסט רובו מדף האינטרנט של ערוץ 14).


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן