פרסום חינם: 5 דרכים לשווק את העסק בלי להוציא שקל

אין כמעט עסק או חברה שלא היו רוצים לקבל יותר חשיפה, שתוביל לעוד לקוחות ועוד הכנסות. אבל כשמדובר בעסקים קטנים, גם התקציבים בהתאם. אז מה עושים?

למזלנו הרב יש לא מעט דרכים לפרסם את העסק גם בחינם. זה לא אומר שצריך לסמוך רק על החינם, כי גם פרסום בתשלום הוא לא פחות חשוב ואפקטיבי; אבל בד בבד טוב לדעת שיש גם אפשרויות נוספות בלי לקרוע את הכיס.

הנה 5 אופציות פרסום בחינם, שכל אחד ואחת יכולים ליישם בעסק כבר עכשיו. קחו בחשבון שאומנם זה בחינם, אבל זה ידרוש השקעה ניכרת מבחינת זמן עבודה. לחילופין תמיד תוכלו להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים או איש שיווק אחר.

1. תוכן באתר

אני יוצא מנקודת הנחה שכבר יש לכם אתר על דומיין עצמאי בבעלותכם. כדי שהאתר יפעל לטובתכם ולטובת העסק, אתם חייבים ליצוק לתוכו את התכנים המתאימים בתדירות קבועה.

מה זה אומר?

לא סתם אומרים שתוכן הוא המלך. לתוכן הנכון יש חשיבות גדולה בהבאת לקוחות חדשים. נניח שיש לכם עסק של תכשיטים. חוץ מקטגוריות המוצרים ועמודי המוצרים, מתחילים לכתוב בלוג באתר:

  • מחפשים בגוגל ביטויים שקשורים לתחום שלכם, ובודקים איזה עוד ביטויים גוגל מציע בהשלמות האוטומטיות ובהצעות הנוספות בתחתית עמודי התוצאות.
  • אוספים את כל הביטויים הרלוונטיים לקובץ (רצוי לפחות 50 בתור התחלה) וכותבים עמוד חדש באתר עבור כל ביטוי / נושא (אלא אם כבר יש עמוד כזה, כגון קטגוריית "עגילי זהב" למשל). המינימום הוא עמוד בחודש, לפחות 500 מילה; אם אפשר יותר, מצוין בהחלט. אפשר לכתוב גם את דעתכם על דברים שמתרחשים בנישה שלכם; סיפורי הצלחה עם לקוחות וכל מה שיכול להיות רלוונטי לעסק.
  • בכל עמוד קיים או חדש באתר, מוודאים שהביטוי / הנושא העיקרי יופיע במיקומים אסטרטגיים (טייטל, תיאור, כותרות, תוכן). כמו כן מכל עמוד באתר, קיים או חדש, לקשר בחזרה אל עמודים חשובים (קטגוריית טבעות, קטגוריית עגילים וכו').

2. גוגל לעסקים

גוגל מציעה לעסקים את גוגל ביזנס, המאפשר לפתוח פרופיל ולקבל שיחות טלפון, הודעות SMS וכניסות לאתר בחינם לחלוטין.

איך עושים את זה?

  • פותחים חשבון עסק ב-Google My Business באמצעות ג'ימייל, ומאמתים אותו באמצעות גלויה בדואר.
  • ממלאים את כל הפרטים: שם עסק, כתובת מלאה, טלפון, קישור לאתר, תחום העסק, שעות פעילות, תמונות (כמה שיותר, לפחות 100 אם אפשר) וכן הלאה. במקביל רצוי לפתוח פרופילים חינם גם בדפי זהב, 144, איזי וכן במספר רשתות חברתיות. זה עוזר לקידום.
  • צוברים כמה שיותר ביקורות וחוות דעת, מעלים פוסטים קצרים בפרופיל ולאט לאט יגדלו החשיפות והפניות הטלפוניות. וכל זה בחינם!

3. מאמרי אורח

זוכרים שבסעיף הראשון דיברנו על כתיבת תוכן באתר? אז עכשיו נדבר בדיוק על אותו דבר, אלא שהפעם מדובר באתרים של אחרים.

איך עושים את זה?

כאן כבר מדובר במשהו שדורש קצת יותר השקעה. אתם צריכים לפנות לבעלי אתרים בתחומים רלוונטיים ומשיקים לתחום שלכם, ולבקש לכתוב מאמר שיפורסם באתר שלהם. המאמר יכלול קישור לאתר שלכם, ואם אפשר אז גם פרטי עסק נוספים (טלפון / וואטסאפ, כתובת, מייל וכו').

קחו בחשבון שאתם עלולים לקבל סירובים רבים להצעה שכזו, וזה בסדר. מצד שני אפשר תמיד לנסות את מזלכם בקבוצות פייסבוק ייעודיות שנקראות "החלפת קישורים" (יש כמה כאלה). שם תוכלו להציע ולקבל הצעות דומות להחלפות של מאמרים בין בעלי אתרים במגוון תחומים.

אופציה נוספת שדורשת קצת יותר – אתר ברטר (חפשו בגוגל). מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לבצע סחר חליפין של X תמורת Y. בין היתר אפשר למצוא לעיתים גם החלפות של תכנים, מאמרים ועוד. אומנם זה לא עולה כסף בהגדרתו, אבל כן תצטרכו לתת משהו אחר בתמורה. לשיקולכם.

4. ערוץ יוטיוב

אם אין לכם בעיה עם מצלמות, הקימו לעצמכם ערוץ יוטיוב שאותו תוכלו למלא בסרטונים שלכם. מה יהיה נושא הסרטונים? לרוב בדיוק אותם נושאים שעליהם כתבתם באתר, אלא שהפעם מדובר בגרסת וידאו. היתרון ביוטיוב הוא שהסרטונים מופיעים גם בגוגל, ניתן לעשות להם קידום והם טובים גם לתכנים ארוכים של שעה ויותר.

זוכרים שבסעיף 1 דיברנו על יצירת תוכן באתר? אז אחרי שעשיתם גם סרטוני יוטיוב, הטמיעו כל אחד מהם בעמוד התוכן המתאים לו באתר (אם יש; לא בכוח). זה יגדיל כמות צפיות ויקדם את הסרטונים שלכם.

ואם כבר בצילום עסקינן, כדאי לכם להשקיע גם בסרטונים קצרים יותר – עבור פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. ברשתות החברתיות האלה טווח הקשב הוא נמוך יותר מאשר באתרי אינטרנט, אבל גם שם ניתן לצבור צפיות, לייקים, שיתופים וגם פניות עסקיות. אם רואי חשבון ויועצי מס מקבלים לידים מטיקטוק, אין שום סיבה שגם אתם לא תקבלו.

ואגב רשתות חברתיות – פתחו פרופיל בלינקדאין והפיצו גם שם את התוכן שלכם: מאמרים שכתבתם, דעתכם על המקצוע, סיפורי הצלחה, סרטונים וכן הלאה. ככל שתצברו יותר עוקבים, כך יגדלו החשיפות של כל פוסט ולעיתים גם תקבלו פניות עסקיות. זה מצוין גם לשכירים ועצמאים שרוצים מיתוג אישי.

5. פורומים, אתרי שו"ת וקבוצות פייסבוק

אומנם נכון שרוב הפעילות מהפורומים עברה כיום לקבוצות פייסבוק, אבל יש לא מעט פורומים חיים ונושמים גם בימינו. פשוט חפשו בגוגל את המילה "פורום" יחד עם נושא רלוונטי לתחום שלכם, ובדקו מה עלה בתוצאות. אם מצאתם פורום רלוונטי, ודאו שהוא פעיל לפחות בחצי השנה האחרונה – אחרת אין טעם.

גם קבוצות פייסבוק הן אמצעי שיווק מצוין, כל עוד עושים זאת בזהירות לפי כללי הקבוצה. אל תפיצו את מרכולתכם כמו פיל בחנות חרסינה; במקום זאת חכו שמישהו ישאל שאלה רלוונטית לתחום העיסוק שלכם, ואז ענו בהתאם. לפעמים תוכלו גם לצרף קישור לאתר שלכם. מדי פעם העלו לשם תכנים חדשותיים מהתחום ועשו לעצמכם שם של מקצוענים. זה עשוי להביא לכם פניות.

אתרי שאלות ותשובות פחות מוכרים בישראל, אבל בכל זאת ניתן להשתמש בהם מדי פעם. ראש וראשון לאתרי שו"ת הוא כמובן Quora האמריקאי, שכיום יש לו גם גרסה בעברית. הקימו פרופיל עם קישור לאתר העסק, חפשו שאלות בתחומכם ותנו תשובות מקצועיות ומעמיקות.

אם תשקיעו, בסופו של דבר יגיעו גם כניסות לאתר ואפילו פניות עסקיות. יש גם אתרי שו"ת בעברית, כגון AskP או סטיפס – אבל חלק מהדיונים שם באיכות ירודה.

בהצלחה!


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן