כיצד לבחור לוכד נחשים?

רבים מאיתנו חוששים מנחשים, אבל כאשר מגיע הרגע של המפגש עם הנחש, אנו נוטים לעשות טעות בבחירה של לוכד מהימן שיבצע את העבודה ביעילות, במקצועיות ובמחיר הוגן. בעידן המידע, התרגלנו לפתור בעיות בכניסה לגוגל וחיפוש פשוט.

הבעיה, שבמצב חירום שכזה, אין לנו זמן לחפש לוכד נחשים בגוגל וגם אם נעשה זאת, יכול להיות שנגיע ללוכד שהשקיע בפרסום ולא בהכרח ללוכד הטוב והמהימן ביותר – ומהסיבה הזו הדבר החשוב ביותר הוא לעשות את המחקר מראש ולשמור את המספר של הלוכד המהימן והקרוב ביותר אליכם בזיכרון.

אז אם אתם חיים בבית קרקע, באיזור טבעי שבו יש סיכוי גבוה למפגש עם נחש או סתם מפחדים מנחשים ורוצים לדעת מה עושים במקרה שכזה – כדאי לשים לב לטיפים הבאים שיעזרו לכם לצלוח את הסיטואציה על הצד הנכון ביותר.

1. בחרו בלוכד הקרוב למקום מגוריכם.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בלכידת נחש ביעילות, הוא זמן ההגעה. נחש יכול להעלם כהרף עין ולכן חשוב שבזמן שאנו שומרים על קשר עין עם הנחש, הלוכד יוכל להגיע בזמן סביר ולבצע חיפוש זריז ויעיל. חפשו את הלוכדים שגרים ביישוב הקרוב ביותר אליכם ובחרו את המתאים ביותר מבינהם.

יוסי ג'ימי לוכד נחשים בעפולה והסביבה

2. ודאו שהלוכד שאתם מזמינים הוא בעל תעודת לוכד מורשה.

על מנת לעסוק בלכידת נחשים יש צורך לעבור מבחנים וקורס של רשות הטבע והגנים המקנים ללוכד רישיון לעסוק בתחום זה. התמודדות עם נחש אינה דבר של מה בכך ומצריכה ידע נרחב ויכולות בזיהוי מיני נחשים, ידע באיתור, כלים מיוחדים וניסיון רב. בשוק קיימים נוכלים, "חאפרים" וסתם חובבנים שאינם מורשים על-פי חוק להגיע וללכוד נחש (ובטח שלא לגבות על זה כסף).

זכרו – לוכד שאינו מורשה עובר על החוק ועלול לסכן את עצמו ואתכם. אל תתביישו ושאלו את הלוכד אותו הזמנתם האם הוא מחזיק ברישיון שכזה.

3. בדקו אם הלוכד שבחרתם הינו בעל ניסיון והמלצות.

ללוכדים רבים יש אתר, דף פייסבוק ודף עסקי בגוגל. בעזרת כלים אלו ונוספים, ניתן ללמוד על הלוכד ולדעת אם השירות שלו אמין ואם קיבל המלצות וביקורות שתומכות באיכות השירות אותו הוא מציע. בצעו מחקר אינטרנטי קצר  ובחרו מבין הלוכדים הקרובים אליכם את הלוכד המיומן ובעל הביקורות הטובות ביותר.

4. בצעו סקר מחירים קצר.

מחיר לכידת נחש בשוק נעה כיום בין 500-800 ש"ח בממוצע (אך עלול גם במקרים מיוחדים להגיע מעבר לכך).
ישנם פרמטרים רבים לפיהם מתבצע החישוב כגון שטח הסריקה, שעה (יום או לילה) יום בשבוע (שבתות,חגים), מורכבות הלכידה ועוד.

אמנם לרוב אנו מעוניינים לשלם כמה שפחות אך לוכד זול מידי עלול להדליק נורה אדומה ולהעיד שהלוכד שהזמנו אינו בעל רישיון או לחילופין אינו מקצועי או אינו בעל ניסיון ולכן אל תתפתו למחיר – ודאו שהלוכד אותו אתם מזמינים נמצא בטווח המחירים הסביר ואינו יקר מידי או זול מידי.

זכרו: לוכדי נחשים הם בעלי עסק ולכן תמיד תוכלו לדרוש מהלוכד חשבונית מס/קבלה עבור התשלום.

לסיכום

בחירת לוכד נחשים אינה דבר של מה בכך – בחירה נכונה של בעל מקצוע שכזה עלולה להציל חיים. השקיעו כמה דקות מזמנכם על מנת להבטיח לכם לכידה בטוחה, מקצועית ויעילה במפגש הבא שלכם עם נחש.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן