איך בוחרים מגהץ?

כאשר בוחרים מגהץ, מומלץ להתחשב ב-3 פרמטרים מרכזיים בהם: ציפוי התחתית של המגהץ, גודל מיכל המים וכמות לחץ הקיטור. כל אלה ישפיעו על הפיכת פעולת הגיהוץ לפעולה פשוטה ונוחה.

יש מגוון מגהצים שנמכרים בחנויות בהם, מגהץ אדים עומד, מגהץ אדים רגיל, מגהץ קיטור ומגהץ קטן לנסיעות. למגהצים האלו יש תחתיות שיש להן את אחד הגימורים הללו: גימור פלדת אל חלד או ציפוי קרמי. 

מה חשוב לדעת על התחתית של המגהץ, גודל מיכל המים ולחץ האדים?
על כל אלה, נרחיב בכתבה הבאה.

כמה מילים על הציפוי הקרמי

אם יוצא לכם לגהץ בתדירות גבוהה וכמו כן הבדים שאתם מגהצים הם מורכבים לגיהוץ וכאלה שגם נוטים להתקמט במהירות, אז נמליץ לכם לבחור במגהץ שיש לו ציפוי קרמי. הוא גורם למגהץ להחליק על הבגד ותוך כדי הוא גם מנטרל את החשמל הסטטי וכך אפשר להבטיח שהבגדים שאתם מגהצים, לא ידבקו אל התחתית בזמן הגיהוץ. 

כמה מילים על גודל מיכל המים

קחו בחשבון שככל שיהיה למגהץ מיכל מים גדול יותר, כך תוכלו לגהץ כמות גדולה יותר של בגדים. ברוב המגהצים, המיכל יכיל בין 70 עד 90 מ"ל. כאשר המים שנמצאים במיכל מתחממים, האדים שנפלטים מהמגהץ מיישרים את הקמטים. שימו לב להוראות היצרן לגבי השימוש במים. יש מגהצים בהם תצטרכו לעשות שימוש רק במים מזוקקים ולא במי ברז ולהיפך. במידה ולא תפעלו על פי הוראות היצרן, אתם עשויים לקלקל את המגהץ. על כן, מומלץ לקרוא בעיון את הוראות היצרן או לשאול את הצוות המקצועי בחנות שממנה מבצעים את רכישת המגהץ.

כמה מילים על לחץ האדים

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מגהץ קשור ללחץ הקיטור שיוצא ממנו. הפרמטר הזה משפיע לא רק על מהירות הגיהוץ אלא גם על האיכות. במידה ולמגהץ יש תפוקת אדים גבוהה, הרי שהדבר יתרום לכך שזמן הגיהוץ יתקצר משמעותית. כמו כן, כך גם אפשר להגיע לתוצאות מעולות, שכן לא יהיה צורך לעבור על אותו הקמט כמה פעמים אלא יהיה מספיק לעבור על הקמט פעם אחת או לכל היותר פעמיים. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שאם הבגדים שלכם עשויים מבדים גסים וגם קשים, גם אז מומלץ לבחור מגהץ בעל תפוקת אדים גבוהה.
ההמלצה שלנו היא לבחור מגהץ שיש לו לחץ קיטור של 150 עד 200 גרם לדקה.

כמה טיפים לגיהוץ מושלם

להלן הטיפים שלנו:

-מים יכולים לעזור לכם בתהליך יישור הקמטים. על כן, לפני שאתם מגהצים, מלאו רבע כוס עם מים פושרים. שפכו אותם על אזור הקמטים. לאחר מכן, גהצו את האזור. 

-עמילן יכול לעזור לקמטים עקשניים במיוחד. הוא מרכך את קשרי המימן של הסיבים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לרכוש תרסיס עמילן לבגדים. יש לרסס אותו על אזור הקמטים לפני שאתם מתחילים בגיהוץ. 

-נייר כסף יכול לחסוך לכם זמן בגיהוץ. כל מה שתצטרכו לעשות הוא להניח חתיכה של נייר כסף על קרש הגיהוץ. כאשר תגהצו צד אחד של הבגד, החום יחליק גם את הצד השני.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן