בעולם שבו התחרות מתיימרת לעמוד בראש סדר החשיבות, קשה מאוד לבנות למותג זהות שתבדיל אותו מאחרים. קשה, אבל לא בלתי אפשרי. מותגים גדולים כמו פפסי או זארה בנו את זהויות המותג שלהם כך שיוכלו לשלוט על נתח שוק גדול.
בידול יעיל הוא אחד האתגרים העיקריים של העסקים הקטנים שנאלצים להתחרות עם החברות הגדולות. למרבה המזל, יש כמה דרכים שיעזרו לעסק שלכם לבלוט מהקהל, ולאו דווקא רק באמצעות אותם שלטים מוארים הנראים למרחוק.
לספק שירות לקוחות פנטסטי
גם אם אתם לא בתעשיית השירותים, התייחסו ללקוחות שלכם כאילו הם מלכים. האמונה ששירות לקוחות חשוב רק בתעשיית השירותים היא מיתוס. כל לקוח מצפה לקבל מכם שירות מעולה ויהיה מאוכזב מאוד אם יהיה עליו להמתין בתור ארוך או לקבל תשובה לא מספקת מאחד העובדים.
לפי המחקר, כ-75% מהלקוחות הצהירו שהם רואים בשירות הלקוחות את המבחן האמיתי ליכולתו של העסק. אמזון ויונדאי הן חלק מאותן חברות ענק הידועות בשירות המעולה שלהן, אבל גם עסקים קטנים יכולים לשגשג אם רק יגלו שתמיכה יוצאת דופן יוצרת נאמנות לקוחות.
להודות בטעויות ולפתור בעיות כדי לבנות מערכות יחסים אמיצות יותר
צרכנים מקשרים את החוויה שלהם למותגים. גם אם חוו רק רגע אחד שבו לא זכו לאוזן קשבת, הם ימחקו את המותג. והמשוב השלילי שלהם עלול להתפשט דרך הרשתות החברתיות או מפה לאוזן, כמו אש בשדה קוצים.
כדי לשפר את חווית הלקוח, אתם אמורים להימצא בהישג יד ואולי גם לסטות מדרככם כדי לתת לו מענה הולם. אחד הטיפים החשובים כרוך ביכולת לקבל את הטעויות שלכם, גם אם הן לא באשמתכם. לקוחות מעדיפים להתנהל מול עסק שמקבל על עצמו את הטעויות שלו ונוקט בצעדים כדי לתקן את המצב. זאת ועוד, למרבה הפלא, תוכלו אף לחזק את קשרי הלקוחות שלכם דווקא לאחר שהתעוררה בעיה וטיפלתם בה היטב.
להיות כנים לגבי המוצר או השירות שלכם
כנות היא לא רק המדיניות הטובה ביותר, היא אמורה להיות המדיניות המרכזית שלכם. לכן, אם אתם לא עומדים בתאריך היעד, התקשרו לקונה ועדכנו אותו; ואם עובד בשטח פישל בהצעת המחיר, שוחחו על כך מיד עם הלקוח.
כשאתם משקרים ללקוח אתם כאילו יורים לעצמכם ברגל או כורתים את הענף עליו אתם יושבים (בחרו מה שמתאים לכם). בכול מקרה, אם לקוח יתפוס אתכם משקרים הוא יאבד את האמון בכם ואולי גם יפיץ חוות דעת שלילית על העסק שלכם. חוסר יושר בעסקים מתבטא לעתים קרובות בהימנעות משיתוף הלקוח בחדשות רעות. אבל המציאות היא שככול שתמהרו לעדכן את הלקוח בחדשות אלה, כך הוא יכבד אתכם יותר.
להמציא משהו חדש
שימוש בטכנולוגיות חדשות והחדרת תהליכים, מוצרים ופתרונות חדשניים, יאפשרו לכם להמשיך ולהמציא את החברה שלכם מחדש. למה הכוונה? למשל, השתמשו במדיה החברתית ובאפליקציות לנייד, כי יותר ויותר אנשים מעדיפים למצוא אתכם דרך הטלפונים שלהם.
נכון שתוכלו לבחור בגימיק שימשוך תשומת לב ויעזור לעסק שלכם לבלוט. עם זאת, כדי להיות יעילים, המוצר או השירות שאתם מציבים בחזית הגימיק חייבים להיות ברמה הגבוהה ביותר כדי לא לאכזב את הלקוחות שלכם.
לאמץ אחריות חברתית כמו זו המאפיינת תאגידים גדולים
אולי נראה לכם שהאחריות העיקרית של העסק שלכם היא לדאוג לבעלי העניין המרכזיים שלו, כמו לקוחות, עובדים ובעלים, אבל מומחים בתחום מאמינים שעסקים צריכים גם ׳להחזיר לחברה׳. קחו לדוגמה את מיקרוסופט שמפעילה תוכניות מעולות הקשורות לאחריות חברתית, שלא רק עוזרות לחברה אלא גם משאירות את התאגיד הענק הזה בחדשות.
עסק שמשקיע בתוכניות המפגינות אחריות חברתית יישאר לאורך זמן בתודעה של הלקוחות ולעתים קרובות ייהנה גם מהכנסות גבוהות יותר.
להציע אחריות
האם אתם יכולים להבטיח שהמשלוח אכן יגיע למחרת היום? האם אתם בטוחים ב-100% במוצר או בשירות שלכם? אם כן, תנו לזה ביטוי באמצעות ׳אחריות׳. הוספת ׳אחריות׳ למסר השיווקי שלכם מראה ללקוחות קיימים ופוטנציאליים שבאמת אכפת לכם משביעות הרצון שלהם.
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.