יום השנה למתקפה ששינתה את פני ישראל לעד – ישראל נלחמת על קיומה

היום (שני) ישראל מציינת שנה לשבת הארורה בשמחת תורה של השביעי לחודש אוקטובר. ארגון הטרור חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית על תושבי ישראל וביצע טבח הכולל פשעי מלחמה מזעזעים ביישובי הדרום. באותה שבת, התקיימה בסמוך ליישוב רעים, מסיבת הנובה, בה חגגו אלפי מבלים את שמחת תורה באמצעות אהבתם המשותפת לריקוד ולחופש. מסיבה נוספת התקיימה באותן שעות בשטח בין ניר עוז ונירים – הפסיידאק בה השתתפו כמאה איש ועשרות מתוכה נרצחו.

צילום: סמ"ר רועי דורי.

מסיבת הנובה וסביבתה הפכה לאחד ממוקדי הטבח העיקריים של חמאס בה נרצחו, נאנסו ונשרפו מאות מבלים ומבלות. עם עלות השחר כאשר נשמעו האזעקות הראשונות, רבים מהמבלים סברו כי זו עוד אחת מהפעמים בהן חמאס משגר טילים לעבר הארץ, ולא חשבו לרגע כי בשעות הקרובות, יתבצע הטבח הכי נורא שישראל ידעה – כאשר הם יהפכו להיות מוקד עיקרי לחיות החמאס.

צילום: זק"א.

היום גם שנה למלחמתה של ישראל על זכותה להתקיים והיא עושה זאת מול 7 זירות. אסור לשכוח ש-101 חטופים מוחזקים במנהרות של חמאס ברצועת עזה. בהמשך היום יתקיימו טקסים נוספים לציון שנה למלחמה ולטבח הנורא ששינה את פני המדינה. מהלך הטקסים שייערכו" היום: בשעה 10:00: בקיבוץ בארי – עצרת להחזרת החטופים-בשעה 18:00: בקיבוץ רעים – טקס קהילתי- כמו כן יתקיימו טקסים ממלכתיים -בשעה 19:10: טקס הזיכרון של משפחות הקורבנות בפארק הירקון – בשעה 20:00 טקס זיכרון בעיר שדרות -בשעה 21:15: הטקס הממלכתי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן