יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "ראשי המועצות בצפון הם החלוצים של מדינת ישראל בדיוק כמו טרומפלדור"

באמצע השבוע התקיים סיור ביישובי הצפון מטעם ההסתדרות הציונית העולמית באמצעות החטיבה להתיישבות בו לקחו חלק יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל וסגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד.

חגואל: אני מקווה שעוד כשנה, נוכל לראות כאן שיקום מסיבי של האזור". צילום: ההסתדרות הציונות העולמית.

הסיור החל בצומת כח, בה הוצגו התכניות של החטיבה להתיישבות הנוגעות לאזור הצפון. לאחר מכן, נפגשו יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש החטיבה להתיישבות עם ראשי המועצות השונות באזור: ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון בני בן מובחר וראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ', שמשמש גם כיו"ר "פורום קו העימות".

במהלך הביקור אמר יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל כי כשהוא רואה את ראשי המועצות בצפון הוא למעשה את דמותו של טרומפלדור "ראשי המועצות הללו הם החלוצים של מדינת ישראל היום, בדיוק כמו טרומפלדור, נאחזים בקרקע למרות הקשיים הרבים שהם נתקלים בהם ובמציאות ביטחונית מאתגרת מאוד הכוללת אלפי טילים רבים שנורו לשטחי המועצות בחודשים האחרונים"

חגואל אמר כי הסיור בצפון לא נועד רק כדי לייצר סימפטיה כלפי התושבים והמועצות אלא כדי לייצר מנועי צמיחה באזור לכשתסתיים המלחמה "אנחנו באנו עם מטרות מאוד ברורות והן לפתח את האזור כאן, לבנות עוד בתים, להרחיב את מטולה ואת המועצות האחרות ולייצר עוד ועוד אזורים שבהם ניתן יהיה לשכן עולים" חגואל חשף כי בחודשים האחרונים מדינת ישראל חווה עלייה גדולה של יהודים מכל העולם למרות המלחמה וכי יש כוונה ברורה להביא את העולים החדשים להתגורר בצפון. בנוסף, ציין כי בהסתדרות הציונית העולמית יחד עם החטיבה להתיישבות והעומד בראשה גאל גרינוולד עסוקים באתגרי הצפון מידי יום ביומו "יש לנו אתגרים משמעותיים כאן, אבל אני מקווה שעוד כשנה, אנחנו נוכל לראות כאן שיקום מסיבי של האזור, לראות עוד ועוד קהילות מפותחות ונחזיר את הצפון לימי הזוהר שלו. למדינת ישראל אסור לאבד את הצפון"

גאל גרינוולד, ראש החטיבה להתיישבות: ״כשמדברים על נצחון מוחלט, קל לחשוב על חזרתם על שלל החטופים וחיסול החמאס אבל שיהיה ברור שנצחון מוחלט חייב לכלול את חזרתם של עשרות אלפי תושבי הצפון לביתם בבטחון. האתגר הגדול ביותר של מדינת ישראל בשנים הקרובות יהיה בהתיישבות. לא יהיה נצחון מוחלט ללא פריחה ושגשוג של כל ישוב וקיבוץ על גבול הצפון״


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן