באיזה ישובים בגליל כבר יש סיבים אופטיים?

תוכנית להנחת תשתיות

התוכנית שהוכנה על ידי משרד התקשורת, מבטיחה 100% פרישת תשתיות סיבים אופטיים עד לסוף שנת 2024.

נכון לאוקטובר 2022, 80% מהפריפריה בארץ מחוברים לאינטרנט המהיר, מה שעתיד לצמצם פערים ומתן אפשרות נרחבת להשתלבות בחברה ובכלכלה הישראלית.

95% מפרישת משקי הבית באזורי אי הכדאיות, הממומנת על ידי קרן ייעודית, במכרז הראשוני שהוצע, חוברו זה מכבר. חמש האחוז הנותרים, כוסו על ידי מכרז שני נוסף.

קצב החיבור לאינטרנט המהיר עומד על כ-100,000 בתי אב בחודש.

על חברת בזק הוטלה חובת פרישת תשתיות סיבים אופטיים, בהיקף של כ-85% ממשקי הבית בישראל, היתר יבוצעו על ידי החברות האחרות, באמצעות המכרז השני במימון הקרן.

החברות הזוכות במכרז, מחויבות לעמוד בהתחייבות תוך 18 חודשים מרגע קבלת הרישיון.

פרישת תשתיות בגליל

כחלק מהמלחמה בפשיעה במגזר הערבי, משרד התקשורת החל ברישות ישובים ערביים וכפרים דרוזיים בגליל.

חלק מהיישובים רושתו באופן עצמאי על ידי חברות שונות, באמצעות המכרז למימון על ידי הקרן הייעודית: ירכא, פקיעין, סחנין, מג'דל אל שמס, מסעדה, נחף, בוקעאתא, בענה, מע'אר.

פרויקט הסיבים האופטיים נחנך גם במעלות תרשיחא ובכפר ורדים באמצעות חברת בזק. הפרישה על ידי חברת בזק, מתבצעת בקצב מהיר ביותר לכל אורכה ורוחבה של המדינה, ובסכומי עתק.

אחת המטרות היא מתן שירותים מקוונים, אפשרות ללימודים מתוקשבים ועוד כהנה וכהנה פתרונות טכנולוגיים, ההכרחיים כל כך בתקופה בה אנו נמצאים, על אחת כמה וכמה לתושבים המתגוררים בפריפריה.

יישובים נוספים שרושתו, כאוכאב, אבו אל היג'ה, ראמה, סוג'ור ומזרעה על ידי חברת בזק, מתוך כוונה לתקן עיוות, שנבע מאי תכנון מראש של פרישה על ידי בזק, ביישובים ערביים. יתרה מכך, הופחתו תעריפי השימוש בתשתיות שנבנו על ידי בזק, לטובת אותן חברות שזכו במכרזי הפרישה.

היות וחברת בזק בחרה לוותר על משקי בית חרדיים וערביים, בטענה לחוסר כדאיות, הוצאו מכרזים במימון קרן המיועדת בדיוק למטרה זו, שהכנסותיה הם תשלום חצי אחוז מהכנסתם של הקבלנים המפעילים, לרבות חברת בזק, אלא שעליה נאסר להשתתף במכרזים הללו.

פריסה עתידית

על פי מפת אזורי הפרישה של משרד התקשורת, בזק מחויבת לסיים את התקנותיה עד לשנת 2027. אזורים רבים בגליל, כלולים במכרז אליו ניגשו ספקים שונים, והללו מחויבים בסיום התקנותיהם עד לאוגוסט 2023.

אזורים נוספים הצבועים כתום במפה זו, עדיין לא מחויבים בפרישה וכפי הנראה יעלו לתמרוץ במכרזים הבאים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן