המומחים של מצבות גן עדן מסבירים איך לבחור כיתוב למצבה

בחירה של כיתוב למצבה מצריכה היכרות עם הנפטר ויכולת לבטא את רצונו בצורה הטובה ביותר. יתרה מכך, הכיתוב מספק הצצה אל עולם של אדם בעל מחשבות, ערכים ומעשים אשר תרמו בצורה זו או אחרת לחיים של אנשים זרים, משפחה קרובה ועל קהילה שלמה. לכן, ביקשנו מהמומחים של מצבות גן עדן להסביר איך לבחור כיתוב למצבה בכתבה הבאה.

חשבו מה בעל המצבה היה רוצה שיכתבו על המצבה

ממש כמו הצוואה שאותה הותיר הנפטר, גם במצבה חשוב לכבד את הרצון של מי שהלך מן העולם. לכן מומלץ לחשוב מה הנפטר היה רוצה שיהיה כתוב על המצבה ולנסות ולהעביר את הדברים עד כמה שאתם יכולים. זה אמנם לא יהיה מפורש כפי שהדבר טמון בצוואה אולם לאחר מחשבה עמוקה והתייעצויות, אתם תוכלו לזקק את הרצון האחרון של הנפטר. שימו לב שאולי הדברים לא יעברו בשפתו אולם כדאי שהמהות שלהם תעבור לכל מי שיבוא לבקר אותו – משפחה וחברים.

נסו לתאר את הייחודיות של הנפטר

כל אדם הוא עולם ומלואו ואדם אשר הלך מן העולם הותיר אחריו לא מעט השקפות, אמונות ומעשים אשר ייחדו אותו ותרמו לעולם. לכן, ניתן להתייעץ עם חברת מצבות גן עדן כיצד להביא זאת לידי ביטוי בכתב על המצבה באופן הטוב ביותר. נסו להעניק למי שמבקר את הנפטר הצצה אל עולמו האינדיווידואלי והחד פעמי, כיצד הוא פעל ומה הוא הצליח להשיג במשך תקופת החיים. שימו לב שמעבר למילים עצמן, ניתן לייצר דברים גם ברמת החריטה או החציבה על האבן, דבר אשר כדאי לדעת מראש ולברר בקלות.

התחשבו בצרכים של המסורת היהודית

המסורת היהודית היא ללא ספק אחת מהעתיקות ביותר בעולם בתחום הקבורה ויש לה מגוון של חוקים אשר נוגעים בהלכות קבורה. ניתן לשאול את חברת מצבות גן עדן כל מה שאתם רוצים בעניין זה וכמובן שגם ניתן להתייעץ עם רב אשר יעזור לכם בעניין. אין מה להתבייש מכל שאלה אשר עולה ושאיתה אתם רוצים לחלוק עם החברה אשר עושה את המצבה או עם המנהיג הרוחני שאליו אתם פונים. בסופו של דבר יש חוקיות גם לעניין הזה מבחינה הלכתית ולכן אם יש ספק, פשוט שואלים.

הדגישו את היקרים שהותיר

אין ספק שאחד החלקים הקשים והמרגשים ביותר במצבה טמון בהתייחסות למשפחה הקרובה אשר נותרה מאחור. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בחלק אינטגרלי (ולפעמים אף המהות של הקיום של הנפטר), אי אפשר להשאיר זאת מאחור. לכן, נסו לתאר באופן תמציתי את ההקרבה שלו למשפחה אשר נותרה בחיים ולהדגיש את האהבה הגדולה אשר הייתה. כמובן שחשוב להקפיד על מספק מצומצם של מילים, אשר יתאימו לגדולה של המצבה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן