כל מה שצריך לדעת על הכנת פלייר

תהליך קידום העסק לא שלם בלי פלייר. עלון פרסומי ממותג הנושא מסרים שיווקיים ומסייע בהפצתם בקרב קהלי המטרה.

פלייר מתאים גם לבעלי תקציב צנוע ובאמצעות תכנון, עיצוב וכתיבה שיווקית יצירתית ניתן לייצר עלונים אפקטיביים אשר יניעו לפעולה.

אפשר להדפיס את העלונים בשלל גדלים בנייר בעובי משתנה בעיצוב בהתאם לחזון, קהל היעד, המטרה ובכמות הנדרשת ולחלק אותם בתיבות דואר או במוקדים עם תנועה מוגברת, ללקוחות קיימים שיפיצו לחבריהם או לאנשים חדשים שתרצו לחשוף בפניהם את הפעילות העסקית. 

הכנתו של פלייר צריכה להיות מבוססת על אסטרטגיה והיא חלק אינטגרלי ממהלך הפרסום הכולל בו מחליטים כיצד לעצב את העלון כך שישיג את היעד שלשמו הודפס והופץ מלכתחילה.

אומנם ישנם ממשקים ידידותיים לעיצוב עצמאי של עלונים, אך אם מעוניינים לייצר עלון מקצועי ואיכותי כדאי לפנות למעצבים גרפיים שידעו לעשות זאת במומחיות הטובה ביותר.

לפניכם מספר דגשים חשובים בתהליך הכנת פלייר לקידום העסק שיש לקחת בחשבון אם רוצים לראות תוצאות עם המוצר המוגמר:

המטרה של העלון

זכרו תמיד מהי המטרה על מנת לעצב אותו בהתאם ליעד המבוקש. האם זהו עלון שמטרתו אינפורמטיבית, למשל, לעדכן בנוגע למידע חשוב אודות העסק, השקת מוצר, שירות חדש או שאולי זהו ברושור שנועד להביא אנשים לעסק עצמו ואז כדאי לכלול בו סוג של תמריץ כמו קופון הנחה.

עיצוב ממותג

חשוב שהמוצר יתכתב עם הזהות של בית העסק מבחינת פלטת הגוונים, הלוגו של העסק או אלמנטים גרפיים שונים המזוהים עמו וכדאי גם שהמידע יעוצב בצורה ברורה וקריאה גם מרחוק ועל כן יש להשקיע בבחירת פונט שקל לקרוא וכן בפריסה הנכונה של המלל ובאלמנטים נלווים כמו אייקונים, תמונות, איורים שמתקשרים את המסר גם מהבחינה הוויזואלית.

יש לוודא שהתמונות לא משתלטות על המלל אך גם שהמלל לא רב מדי והמראה אנמי. חשבו על קונטרסט מאוזן ונכון בין גוון וסוג הפונט לצבע של הרקע של העלון עצמו. פעולות מורכבות מדי או שירותים מופשטים ניתן להמחיש במתכונת של אינפו גרפיקה שלעיתים עוזרת לעכל את המידע במהירות.  חשבו על מערכת דימויים שתדייק את המסרים.

ניסוח שעושה הבדל

הקפידו על המלל שתחלקו בברושור וגם כיצד הוא יוצג לא רק מהאספקט החזותי אלא מהבחינה התוכנית. למשל, היתרונות של בית העסק או של המוצר או השירות שאותם העלון מקדם. השתמשו במילים חיוביות והדגישו ערך מוסף או עוגני הנעה לפעולה כמו הטבה, הנחה, חינם, שירות עד הבית, זמינות, אחריות.

חשוב שהתוכן יהיה תמציתי ובראשי פרקים או בסגנון של רשימת מכולת כדי שהוא יהיה קליט ככל שאפשר והימנעו מעומס מילולי או לשון גבוהה מדי. היו נאמנים לשיטת התבליטים ואל תשכחו גם להוסיף הנעה לפעולה ובעיקר פרטי התקשרות בין אם פיזיים או וירטואליים כדי שתוכלו לקבל פניות בעקבות הפלייר. תוכלו לגבות את המידע המצוין בעדויות או חוות דעת. אל תשכחו לבצע הגהה כדי להימנע משגיאות כתיב או מידע שגוי. 

חד צדדי או דו צדדי? זו השאלה

החליטו אם הפלייר יודפס משני צדדיו או מצד אחד כאשר יש לכך משמעות גם מבחינת עלויות הדפוס. תוכלו לפנות לשני קהלים שונים בפלייר אחד, למשל, כל צד ייכתב בשפה אחרת או כל צד יציג שירות אחר שלכם או מוצר אחר שתרצו לקדם.

בחירת נייר, ציפוי והקפדה על רזולוציה

בקבלת ההחלטות העיצוביות יש להתייחס גם לסוג הנייר ועוביו וכן הציפוי או הגימור ובעיקר להשתמש בתמונות איכותיות ובהדפסה בסטנדרט גבוה על מנת שהפלייר ייצר את הרושם הנכון. פנו לאנשי מקצוע בתחום כדי לדייק עבורכם את העיצוב והמוצר לאפקט מקסימלי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן