מה המחיר של חימום תת רצפתי?

העונה הקרה כבר כאן וזה הזמן לבדוק איך אפשר לחמם את הבית באמצעי האפקטיבי ביותר? 

תודו שאין כמו לפסוע פנימה, להימלט מהקור בחוץ אל תוך חלל מחומם היטב, להסיר את הנעליים והגרביים ולהתמסר לחמימות שעוטפת. 

קיימים אמצעי חימום שונים כאשר חימום תת רצפתי נחשב לדרך אטרקטיבית במיוחד וחסכונית להפליא. היום דיירים רבים כבר משתמשים בשיטה זו להעלות טמפרטורה והמערכת מותקנת כבר בשלב תהליך הבנייה או פרויקט השיפוץ, כיוון שהיא דורשת הרמת אריחי הרצפה והטמנתה של המערכת מתחת לריצוף. היא מתאימה לכל סוגי האריחים.

מדוע כדאי לבחור בחימום תת רצפתי?

חימום זה מאפשר חום שעולה מלמטה ומתפשט בחלל בצורה אחידה ומדובר בחמימות נעימה שאינה מייבשת כמו שקורה באמצעים אחרים. כמו כן, החימום אינו גלוי לעין כך שהוא שומר על האסתטיקה ועל הניקיון המקסימלי של המרחב. לא רואים היכן הוא והוא מאפשר מרחב תנועה ולא משפיע על העיצוב.

כמו כן, אין סכנת כוויות – יתרון משמעותי מאוד במיוחד בבתים למשפחות עם ילדים שעשויים לגעת בגוף חימום אחר ולהיכוות. לא חייבים להתקבע על טמפרטורה אחידה לכל סביבת המגורים, ניתן לשלוט בטמפרטורה גם מרחוק באמצעות מערכת השליטה של בית חכם ולהחליט על טמפרטורות שונות לחללים שונים בהתאמה אישית, כל אחד לפי העדפתו ובחירותיו. 

לכל היתרונות הללו מתווספים יתרונות של יעילות אנרגטית מוגברת בתחזוקה נמוכה במיוחד. למעשה, אם נשווה לרדיאטור מסורתי הוא צריך להגיע לטמפרטורה מאוד גבוהה על מנת להפיץ חום ביעילות ברחבי החלל על אחת כמה וכמה אם מדובר בחלל גדול ואילו חימום תת רצפתי אינו צריך להגיע לטמפרטורה גבוה במיוחד ויכול לצרוך פחות אנרגיה גם כאשר מדובר בחלל גדול יחסית. החום אחיד ללא נקודות קור והנוחות רבה. ההוצאות על המערכת משתלמות לטווח הארוך.

אילו מערכת חימום קיימות ובמה לבחור לבית שלכם?

קיימים מספר סוגים של חימום תת רצפתי כאשר שני הסוגים המרכזיים הם חימום תת רצפתי חשמלי וחימום תת רצפתי על בסיס מים או "רטוב". החימום על בסיס מים מבטיח אריכות ימים וביצועים מרשימים, עלויות תפעול נמוכות ומדובר בהשקעה משתלמת למדי שאינה גורמת גם נזק לרצפה. החימום מבוסס על זרימת מים חמים דרך אוסף של לולאות רצופות המותקנות מתחת לרצפה. מבחינה בטיחותית זוהי שיטה בטוחה שמתאימה גם למגוון חללים ולבית שלם. הזרמת המים החמים לרצפה יכולה להיות מותקנת בבתים פרטיים אך גם בדירות ואומנם לוקח לה יותר זמן להתחמם אך גם לוקח לה יותר זמן להתקרר והבחירה במערכת היא עסק למקצוענים, שבעלי ניסיון וידעו להתאים את המערכת לפי סוג הרצפה, הגימור והעובי של הרצפה, האם מדובר בפרקט, שטיחים מקיר לקיר וכדומה.

כמה עולה מערכת חימום תת רצפתי?

אומנם מדובר בהשקעה גבוהה יותר ביחס לפתרונות חימום אחרים כאשר מחירים של חימום רצפה ברוב המקרים נקבעים לפי מ"ר. למשל, בשטח של 150 מ"ר ניתן ליהנות ממערכת במחיר התקנה של כ-50,000 ₪. כמובן שחשוב לקבל הצעת מחיר מחברה מובילה, מקצועית ואמינה בעלת ניסיון בהתקנות של מערכות מובילות ומתקדמות במגוון פרויקטים וגם להבין מה כוללת התקנה ואיזו היערכות מקדימה מיוחדת נדרשת מצדכם על מנת לאפשר את ההתקנה.

יש לזכור שגם אם הסכום הראשוני להשקעה נראה לכם גבוה, לטווח הארוך מדובר באחד השיטות האפקטיביות ביותר להוזיל עלויות חימום לאורך זמן וליהנות תוך כדי מחימום נעים, בטוח שמשתלב בכל חלל בדרך הטובה ביותר ולכן, כדאי בהחלט לשקול זאת.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן