לאחר נתק של 40 שנה חודש שיתוף הפעולה בין צפת לעיר התאומה טולדו – רה"ע שוקי אוחנה בספרד: "אני מרוצה מאוד"

כחלק מהליך שיקום ענף התיירות בעקבות מגיפת הקורונה, יצא ראש העיר צפת, שוקי אוחנה לביקור בטולדו, עימה כרתה צפת ברית ערים תאומות לפני מספר עשורים, קשר אמיץ וידידותי שנותק לפני כ-40 שנה.

אוחנה סקר בפני ראשת העיר טולדו את תכניות פיתוח התיירות בצפת, הכוללות בין השאר את פסטיבל הלאדינו הבינלאומי המתקיים בצפת ובאופן טבעי מתחבר עמוקות לעיר טולדו הספרדית, גם שם נערך פסטיבל לאדינו מדי שנה. ראשת העיר וצוותה התרשמו והתרגשו לנוכח הפסטיבל המתקיים בצפת. המחנה המשותף לשתי הערים העובר דרך היסטוריה יהודית ופסטיבל הלאדינו, הוליד רעיון משותף להביא משלחות באופן הדדי לכל פסטיבל.  עוד הוחלט על משלחות בתי ספר שיצאו מצפת לטולדו ועל שיתופי פעולה בתחום המוסיקה.

אוחנה הזמין את ראשת העיר טולדו לביקור בצפת במהלך פסטיבל הלאדינו שייערך בקיץ 2022.לקראת סיום הביקור, הוזמן אוחנה לכתוב בספר האורחים של טולדו, בו כתבו דברים מנהיגי העולם ובהם נלסון מנדלה, האפיפיור, שמעון פרס ועוד. אוחנה סיכם:״ זו הייתה פגישה חשובה, נחוצה ומרגשת. נחזק קשרי תיירות, נעמיק תכנים ושורשים בפסטיבל הלאדינו עם משלחות הדדיות, נספר ונלמד את ילדנו על יהדות טולדו ובכלל על יהדות ספרד. אני מרוצה מאד מתוצאות הביקור ומחידוש ברית הערים התאומות״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן