fbpx

גם לאחר שנכשל בפעם הראשונה בקורס קצינים לא וויתר סג"מ סירחאן עד שהגשים את חלומו

לא הרבה אנשים צועדים בבה"ד 1 (בסיס הדרכה להכשרת קצינים) ולא הרבה אנשים צועדים בו פעמיים. כשנפל גלאא מהקורס הוא החליט למרות כל הקשיים לא לוותר על החלום ולצאת שוב לקורס.

"אני גר בשכונה שכולם בה אנשי קבע, קצינים וזה מאוד השפיע על ההחלטה שלי"
"אני גר בשכונה שכולם בה אנשי קבע, קצינים וזה מאוד השפיע על ההחלטה שלי"

"עשיתי את הכל מההתחלה ואני לא מתחרט על זה. אני יכול לומר בלב שלם שזכיתי. קורס הקצינים הוא חוויה חד פעמית, ואני זכיתי לעשות אותה פעמיים", מספר סירחאן בחיוך.

סג"ם גלאא סירחאן בן 20 מהכפר מרר בגליל מאז ומתמיד רצה לשרת בתפקיד משמעותי בצבא. " רציתי בהתחלה להיות לוחם אבל מכיוון שנולדתי עם כליה אחת זה לא היה אפשרי. כמובן שהתייעצתי עם אבא שלי ועם דוד שלי ששניהם משרתים בתפקידים משמעותיים. אבא שלי התחיל ביחידה מובחרת במג"ב והיום הוא בשב"ס ודוד שלי שהוא סגן אלוף במנהלת תיאום וקישור, שהתחיל את דרכו במשטרה הצבאית", מספר סירחאן.

"שניהם המליצו לי להתגייס למשטרה הצבאית. בדקתי קצת על החיל והחלטתי להתגייס אליו. סירבתי להקשיב לכל הסטיגמות השליליות שיש עליו. אם כבר כל הסטיגמות האלה רק נתנו לי מוטיבציה נוספת להתגייס אליו, היה חשוב לי להוכיח לכולם שהן שגויות", ממשיך לספר. כשנשאל גלאא האם הצליח בכך הוא עונה בחיוך מלא גאווה, " כן, אפילו 2 חברים קרובים שלי, שבהתחלה אמרו לי לא להתגייס למשטרה הצבאית, הלכו בעקבותיי והתגייסו לחיל. היום אחד מהם בלש והשני לוחם מעברים".

"את הטירונות סיימתי בתור מצטיין מחזור ולאחר מכן שובצתי להיות מדריך כלואים. עם סיום הקורס הגעתי לכלא 6 במשך מס' חודשים ובהמשך התקדמתי לאגף הבידוד, שם הייתי עד שיצאתי לקצונה"אבל מה בעצם מדריך כלואים עושה? "כמו כל מפקד רגיל, מוטלת על מדריך הכלואים החובה לדאוג לשלומם ולביטחונם של חייליו".

סירבתי להקשיב לכל הסטיגמות השליליות על המשטרה הצבאית
"סירבתי להקשיב לכל הסטיגמות השליליות על המשטרה הצבאית"

ממשיך סירחאן:"רק שבשונה משאר המפקדים, החיילים שלנו נכלאו בעוון עברות שונות ועל כן מטרתנו שונה משאר המפקדים. אנחנו צריכים לעזור לחייל לחזור לשירות תקין בצה"ל בהתאם ליכולותיו וכדי להשיג מטרה זו אנחנו מלווים אותם מהרגע שנכנסו לכלא ועד שהם יוצאים ממנו ואנחנו עוזרים להם לקיים שגרת יום תקינה. החיילים שנמצאים באגף הבידוד הם כאלה שלא הצליחו להשתקם בכלא ולכן העבודה איתם היא הקשה ביותר. תפקידי לנסות להחזיר אותם לשירות תקין וכך גם לדאוג שיהיו אזרחים טובים יותר. כמובן שזה לא פשוט, אבל כשזה מצליח זה שווה הכל. כשחייל שהצליח להשתקם בזכותי ובא ואומר לי מילה טובה ושבזכותי הוא הצליח לחזור לשירות תקין זאת ההרגשה הכי טובה שיש".

"החלטתי לצאת לקצונה כי רציתי לפתח את עצמי. בנוסף, אני גר בשכונה שכולם בה אנשי קבע, קצינים וחיילים משוחררים וזה מאוד השפיע על ההחלטה שלי. התהליך של הקצונה היה ממש לא קל, במיוחד שהייתי צריך לעשות אותו פעמיים. לאחר סיום הקורס הגעתי להשלמה החילית של חיל המשטרה הצבאית וזכיתי בתואר 'צוער למופת' של הקורס", מספר סירחאן.

עם סיום ההכשרה ולאחר קבלת הארון על כתפיו חזר גלאא סירחאן למערך הכליאה אך לתפקיד מעט שונה."אני הולך להיות סגן מפקד פלוגה במתקן מעצר של אסירים ביטחוניים שנמצא בחטיבה מרחבית עציון. במתקנים מוחזקים עצורים ביטחוניים עד להעברתם לשירות בתי הסוהר".

"בחיל 5 מערכים. מערך השיטור האחראי על אכיפת חוקי המשמעת של צה"ל, מערך החקירות וכשמו כן הוא אחראי על חקירת המשרתים, בתוך מערך החקירות פועל מערך המודיעין אשר מהווה גוף מקצועי בתחומי הבילוש, מערך המעברים כולל בתוכו את לוחמי המעברים נמצאים במעברים שבקו התפר באזור יהודה ושומרון ועוטף ירושלים. מערך הכליאה, שבו הייתי, האחראי על החזקת הכלואים המרצים עונשים בגין עבירות שבוצעו. מכל תפקיד שהייתי מגיע אליו הייתי מרוצה." מספר סירחאן בחיוך.

דילוג לתוכן