fbpx

לב אמיץ: טיולי האקסטרים המדהימים בעולם

תמונה: Shutterstock

הגשם שיורד בלי הפסקה מעורר בכם תחושה של אריה בכלוב? הדופק שלכם סדיר מדי ואתם מחפשים אתגר שיעיף את רמות האדרנלין שלכם? יש לנו 10 הצעות לטיול האקסטרים הבא

שולי מילשטיין

מחפשים השראה לחופשה ייחודית ומלאת אדרנלין? הרשו לנו לעזור לכם למצוא את האתגר שתרצו לכבוש. בחלקם יעבדו הרגליים שלכם קשה בריצה מהירה מאיילה;  באחרים יחתרו זרועותיכם בזרמים אימתניים; באחדים תיעתק נשמתכם מהאימה, באחרים מפאת מחסור בחמצן בפסגות ובכולם – תרגישו הכי בחיים שהרגשתם, כנראה.

לפני שמוציאים דרכון – מוציאים את הארנק

בעבור חלק מהטיולים לא תצטרכו להרחיק וסוף שבוע קצר בהחלט יסגור את הפינה, עבור אחרים תשתמשו בימי החופש מהעבודה; חופשות מסויימות יעלו בקנה אחד עם התקציב, לאחרות תצטרכו למצוא פתרון מימון. אם יש לכם ״סיבה למסיבה״ בדמות יום הולדת, בקשו מהחברים ובני המשפחה מתנה בדמות מזומנים, מניסיון זה עובד לא רע. אם הסכום הנאסף לא מספיק, אתם יכולים להשוות תנאים של הלוואה לכל מטרה*, בסניף הבנק שלכם או דרך גורם חוץ בנקאי מורשה. לאן שלא תסעו ומה שלא תבחרו לעשות, אנחנו מקווים שתהנו מהחויייה המטורפת אליה יצאתם.

תמונה: Shutterstock

ג׳נטלי דאון ד׳ה סטרים?

יש מי שמוצא רוגע בהתבוננות במים, ויש מי שמעדיף את המים שלו זורמים בקצב מהיר. רפטינג בסירת גומי רב-שכבתית מתנפחת יכול לספק את יצר ההרפתקנות שלכם, כשטיסה קצרה תביא אתכם לאחד בטורקיה הקרובה. אם אתם נכונים לאתגר ברמת קושי 4-5, תצטרכו להרחיק עד נהר הזנסקר הזורם באחד הקניונים העמוקים בעולם שבגבול בין הודו לטיבט,  לרפטינג שנחשב מהסוערים בעולם.

רואים אדום בעיניים

מדי חודש יולי נערכת בפמפלונה הפייסטה של סן פרמין, שנפתחת במירוץ השוורים המסורתי. בכל אחד מימי החגיגה, משוחררים בשעה 8 בבוקר הפרים ממכלאותיהם, ודוהרים ברחובות העיר לאורך מסלול של 800 מטרים עד לזירת ״פלסה דל טורוס״. לטובת העניין כל מה שאתם זקוקים לו זה אומץ רב והזמנת מקום מראש במלונות, וכדאי גם שיהיו לכם רגליים זריזות כדי שלא תהפכו לחלק מסטטיסטיקת הנפצעים.

תמונה: Shutterstock

השם הוא בונד

סכר קונטרה שבשוויץ נחשב לאחד המרשימים בעולם, ובעבור סכום של פחות מ-300 דולר, תוכלו להרגיש לרגע כמו ג׳יימס בונד מודל 1995, בסצנת הפתיחה של גולדן-איי, כי מה לא עושים כדי לברוח מהרעים התורנים, אפילו לזנק לתהום בגובה 220 מטרים. באופן אישי, חטפנו פחד גבהים רק מצפייה בוידאו הזה, אבל מה שעושה לכם את זה.

האיש שאהב איים

חברת הנסיעות Docastaway תשמח להציע לכם שירות ייחודי: הבאתכם לאי בודד בפיליפינים או באינדונזיה, כשהמחיר כולל נטישתכם מאחור למספר ימים שהוסכם מראש.  לא רק מספר הימים עומד לבחירה, גם דרגת ההישרדות שמתחשק לכם להתמודד איתה, החל מאיים עם אספקת מזון בסיסית ומדריך, ועד לרמת קיצון שנכנה אותה פשוט ״שיהיה לכם בהצלחה״.

נשורת גרעינית

אם הצפיה בסדרה צ׳רנוביל לא עוררה בכם חרדה קיומית, תוכלו להצטרף להמוני המבקרים הפוקדים את אזור פריפאט, אוקראינה – עיר שוקקת שהפכה לאזור רפאים. מיני יצורים חיים וצמחים משגשגים באזור המתקן הגרעיני בו אירע האסון ב-1986, אשר בהעדר פעילות אנושית נוצרה בו מערכת אקולוגית ייחודית המכונה ״אזור 30 הקילומטר״.

תמונה: Shutterstock

לצלול בעקבות ג׳ק ורוז

73 שנים של ניסיונות לאתר את שרידי הטיטניק שטבעה ב-1912, והיום אתם יכולים לבקר באתר הטביעה בקלות – כמעט כאילו מדובר בשיט סירות פדלים בירקון.  למה רק כמעט? כי הירידה לעומק של 3,800 מטרים מתחת לפני הים אפשרית בצוללת אזרחית אחת ויחידה בעולם. כדי להצטרף לסיור המודרך תצטרכו להגיש מועמדות ולהיפרד מסכום דמיוני של בערך 125,000 דולר; אבל אתם גם לגמרי יכולים להסתפק בסחרחורת של תיאוריית הקונספירציה שטוענת שהיא הוטבעה.

אימל׳השארק

מי שמעדיף את הכרישים שלו פחות מסוכנים, מוזמן לעשות דרכו לקו-טאו, תאילנד, שם תוכלו לצפות ברוגע יחסי בכרישי אלמוגים חינניים. מי שבוחר לקחת את החווייה לקיצון מוזמן לבקר בגנסבאי, דרום אפריקה. את מה שצפוי לכם שם, תוכלו לראות גם פה:

אנאהיזהרו מאנאפורנה

אנפורנה 1 היא הפסגה הגבוהה ביותר ברכס בעל אותו השם, המתפתל לאורך 55 ק״מ. היא מגיעה לגובה של 8,091 מטרים מעל פני הים. משלחת צרפתית הייתה הראשונה לכבוש את הפסגה המאתגרת כבר ב-1950, ונכון לשנת 2012 רק שליש מהמנסים הצליחו לעמוד במשימה, כשלמעלה מ-60 איבדו את חייהם בדרך. אנאפורנה, אחד משמותיה של אלת הטבע פרוואטי, ידועה בחיבתה לזלילה, וכשרעבונה גובר עליה – כך לאמונת ההינדואיזם – היא משחררת מפולות שלגים קטלניות.

תמונה: Shutterstock

שפיים? געש

מעדיפים את פארק המים שלכם בגרסת הר געש פעיל? הזמינו עוד היום טיסה לניקרגואה והבטיחו מקומכם במסגרת הקבוצה המאורגנת איתה תחלקו חוייה בת 5 שעות של ״לבה-בורדינג״ בפיתולי הר הגעש Cerro Negro. 

לאוהבי החורף

אפילו שהטמפרטורה הממוצעת בעונת החורף נדמית כגבוהה מהרגיל, בכפר אוימיאקון שברפובליקת סאחה-יקוטיה הרוסית שוררות נכון לכתיבת שורות אלו -46 מעלות צלזיוס.  הכפר שנמצא בגובה של כ-750 מטר מעל פני הים, שוכן בין שני רכסי הרים שסוגרים עליו ומונעים זרימת אוויר חם, ובו חיים (ויש שיאמרו, שורדים) פחות מ-500 בני אדם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן