fbpx

לחץ ראשי הרשויות עזר: שר האוצר מקדם מתווה פיצויים לעסקים בחצור, צפת וראש פינה

לאחר שבועות של לחצים שהפעילו ראשי רשויות, בעלי העסקים בצפון, ארגוני העצמאים ועוד, משרד האוצר יוזם מסלול פיצוי חדש לכלל העסקים שניזוקים באופן קשה מהמלחמה בגבול הצפוני.

צילום: מירי שמעונוביץ/לע"מ.

עד כה הפיצוי המלא שניתן ברוב היישובים שאינם סמוכים לגבול יועד רק לעסקי תיירות, אך לאחר הלחצים מבעלי עסקים אחרים שהכנסתם נפגעה קשות בעקבות המלחמה הוחלט להרחיב את הסיוע. לפי האוצר, המתווה החדש למאי ויוני יובא לאישור ועדת הכספים ויוארך ליולי-אוגוסט אם לא יחול שינוי במצב הביטחוני

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו מפרסמים בימים האלה תקנות של פיצוי מלא, מה שאנחנו קוראים מסלול מחזורים, לתושבי רמת הגולן והגליל העליון. מדינת ישראל עומדת מאחורי התושבים הגיבורים האלה, ותגבה אותם על כל הנזקים שנגרמים להם אודות המלחמה, גם נזקים עקיפים".

ראשי הרשויות, בצפת, חצור הגלילית וראש פינה התבשרו על כך משר האוצר, סמוטריץ'. "לאחר מאמצים רבים ושיקוף המצב הכלכלי באזורנו ,למקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת אני שמח לבשר כי המאמץ הצליח!. לפני מספר דקות התבשרתי משר האוצר בצלאל סמוטריץ על ההחלטה, שהחל מחודש מאי , ינתן פיצוי לכלל עסקים בראש פינה ולא רק לעסקי התיירות, על הירידה במחזור העסקי וברווח. ככל שלא יחול שינוי במצב הביטחוני, יוארכו התקנות גם לחודשים יולי ואוגוסט", פרסם ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל.

"אני שמח לבשר שמאמצינו נשאו פרי, התבשרתי ע"י אנשי האוצר כי חצור נכנסת למתווה פיצויים מלא", הגיב בדף הפייסבוק שלו, מיכאל קבסה. יוסי קקון ראש העיר צפת: "זאת בשורה משמעותית מאוד לכלל העסקים בצפת, ואין לי ספק שהמענק המשמעותי יציל את העסקים בעיר מקריסה", אמר ראש העיר קקון והודה לשר האוצר סמוטריץ', לשר הנגב והגליל, לח"כ ביטון והעמיתים מהרשויות השכנות ששיתפו פעולה במאבק למען העסקים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן