מאז מלחמת לבנון השנייה לא הייתה מתקפת טילים כל כך גדולה על צפת והגליל – שריפות בביריה וקדיתא

אמש (שלישי) בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר הותקפה מפקדה של חיזבאללה במרחב ג׳וויה, ממנה ניהל הארגון את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל, וחוסל מפקדה סמי טאלב עבדאללה. החיסול הבא לתגובה עצומה של ארגון הטרור ששיגר כ-200 טילים לעבר הצפון.

צילום: כב"ה.

את בוקר חג השבועות לא יישכחו זמן רב תושבי צפת, ראש פינה, ביריה, חצור ואף באזור טבריה. מטחים גדולים בסביבות השעה 9:00 בבוקר מכיוון לבנון שוגרו לאותם ישובים. רצף של 4 התרעות ויירוטים רבים מעל שמי צפת והגליל לא הותירו ספק, מדובר בהתקפת הטילים הגדולה ביותר מאז מלחמת לבנון ב-2006. שעה לאחר מכן נשמעו התרעות ונפילות באזור מירון, ספסופה, ריחאניה, עלמה, כרם בן זמרה, דלתון וגוש חלב.

צילום: כב"ה.

עקב היירוטים והמטחים פרצו שריפות רבות באזור כשעיקר השריפות פרצו בביריה, ביער עין זייתים, באזור עמיעד ובקדיתא שם נאלצו לוחמי האש לפנות את תושבי המקום. שני בתים עלו באש וכן מחסן חיצוני אחד. 25 צוותי כיבוי והצלה מכלל תחנות מחוז צפון פועלים מאז להשתלט על השריפות בסיוע של 8 מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״. המשטרה חסמה לתנועה משני הכיוונים את כביש 89 מכיכר עין זיתים לכיכר מירון. בשעה 19:00 בערב נשמעו יירוטים מעל צפת ללא אזעקה עקב חשד לשיגור כטב"מ נפץ.

צילום: משטרת ישראל.

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים: ״בעקבות ירי מסיבי למרחב הצפון בשעות הבוקר, פרצו מספר שריפות שהתפשטו וסיכנו יישובים ומתקנים אסטרטגיים. הזנקנו לזירות השריפה צוותים מרובים, כולל תגבור מתחנות מחוז צפון וכן ממחוזות חוף, מרכז ודן. בשלב זה אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה. לוחמי האש ישארו בזירות גם בשעות הקרובות כדי לחסל את כל מוקדי השריפה״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן