מהפכת הקניות
מגפת הקורונה יצרה שינויים בהרגלי הצרכנות של הישראלים. לאור הסגרים שהיו לעיתים תכופות לא הייתה ברירה אלא לרכוש את כל המוצרים שצריכים בני הבית רק באינטרנט ולכן בני המשפחה התחילו להיכנס לאתרים הרלוונטיים עבורם. כדי לבצע דרכם את הקניות של הדברים הנחוצים להם. מהפכת הקניות אונליין התחילה עוד לפני מגפת הקורונה ואנשים רבים החלו לרכוש בדרך זו מוצרים רבים. זה שירות הרבה יותר נוח כשיושבים בבית ליד המחשב או באמצעות הסלולרי ורואים את כל המוצרים שמוצעים על ידי כל אתר אינטרנט, נחשפים למחירים, מבצעים השוואות של המחירים ולאחר מכן מחליטים באיזה אתר לרכוש ומה לקנות. בתחילת הדרך הצרכנים קנו בעיקר מוצרי מזון, ירקות משחקים לילדים ובגדים. אך כשהגיעה מגפת הקורונה, הם קנו הכול באתרי האינטרנט.
הישראלים בעבר אהבו מאוד להגיע לחנויות לשאול הרבה שאלות, לראות את הפריטים המוצעים ורק לאחר מכן לגבש חשיבה ולקנות את הפריט שהם רצו. אך בעקבות מגפת הקורונה, הם התחילו לקנות הרבה מאוד פריטים שכל מי שמכיר את הצרכן הישראלי לא האמין שהוא יקנה את המוצרים הללו דרך הרשת. מדובר במוצרי חשמל טלוויזיות, מכונת כביסה מייבש כביסה מחשב גיימינג שטיחים, רהיטים מכוניות ואפילו חתמו על חוזים לרכישת דירות. הדבר נובע מכך שבאתרי האינטרנט גיבשו שיטות חדשות של לוגיסטיקה שבהן לאורך כל הדרך מרגע הזמנת הסחורה ועד רגע האספקה, הלקוח מעורב בתהליך הזה הוא רואה בשקיפות מלאה באיזה פוזיציה נמצאת ההזמנה שלו, אם היא כבר לוקטה מהמחסן, אם זה בדרך, באיזה יום זה ובאיזו שעה המשלוח יגיע וכל מידע חשוב נוסף.
מהפכת הקניות הכוללת משלוחים עד הבית
האופציה הזו שהמוצרים שרוכשים מגיעים עד פתח הבית היא כל כך נוחה שבמקרים רבים גם כשהסתיימו הסגרים של הקורונה, הם יצאו לקניונים בתכיפות פחותה מאשר בעבר ויש כאלה שלא הלכו כלל בגלל המגיפה. בשביל כל מה שהם צריכים הם יכולים לחסוך זמן, לא להיתקע בפקקים לא לחפש חנייה, אלה פשוט להצטרף אל מהפכת הקניות ולהזמין באתר האינטרנט. הארגז מגיע עד אליהם הביתה הם גם לא צריכים לסחוב דברים כבדים. זה נכון במיוחד כשמדובר באנשים מבוגרים או בבתים שיש בהם מדרגות ואין מעלית.
השליחים מגיעים
במסגרת מהפכת הקניות, הלקוחות נותנים ברצון את הטיפ לשליח על כך שהוא סחב את הסחורה הכבדה וכך בתוך פרק זמן קצר מרגע ההזמנה יש להם את כל המוצרים שהם צריכים בבית.
היערכות צרכנית
מגפת הקורונה יצרה אצל הצרכנים היערכות מראש למצב של סגרים או למצב של יציאה מופחתת מהבית. לכן הם יצרו את מהפכת הקניות ונהגו להזמין קניות מרוכזות ברשתות השיווק כך שיהיה להם את כל מוצרי המזון בבית, כך גם וטואלטיקה, סבונים, חומרי כביסה, ניקוי ועוד. נוח מאוד שיש את כל המוצרים בבית ולא צריך להגיע שוב ושוב לרשתות השיווק.
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.