מה זה מחזור משכנתא והאם זה רלוונטי גם עבורכם?

אם יש לכם משכנתא כבר לא מעט שנים, אתם בוודאי יודעים לומר שאתם משלמים עליה לא מעט. לכן נשאלת השאלה: האם יש דרך לשלם קצת פחות? כאן בדיוק נכנסת לתמונה האפשרות של מחזור משכנתא. מחזור של משכנתא הוא למעשה סוג של החלפה של המשכנתא הקיימת במשכנתא חדשה שכוללת תנעים יותר טובים. ניתן לראות את האופציה הזאת כמו מקרה שבו אתם לוקחים הלוואה חדשה כדי לסגור למעשה את ההלוואה הישנה. עוד ועוד מומחים תחום המשכנתאות ממליצים לאנשים מידי פעם לעשות מחזור למשכנתא. לכן טבעי שגם אתם תרצו להבין: מתי זה אפשרי והאם זה כדאי? חשוב להבין: זה תלוי מאוד במצב שבו אתם נמצאים ובנתונים האישיים שלכם. כלומר: כמה כבר שילמתם על המשכנתא? כמה עוד נותר לכם לשלם וכדומה.

צילום pixabay

למה כדאי לבצע מחזור משכנתא?

יש לא מעט מקרים שבהם ההמלצה של המומחים בתחום תהיה לעשות מחזור משכנתא. לכן נשאלת השאלה: למה זה בכלל כדאי ומדוע אנשים מתעניינים באופציה הזאת? ניתן לראות שיש לכך כמה סיבות טובות, והן:

  • בעזרת מחזור של משכנתא אנחנו יכולים הרבה פעמים להוריד באופן משמעותי את ההחזר החודשי.
  • כאשר אנחנו ממחזרים את המשכנתא אנחנו למעשה משנים את המסלול של ההלוואה. אם, למשל, יש לכם משכנתא עם ריבית קבועה, תוכלו לשנות אותה למסלול של ריבית משתנה וכדומה.
  • קיצור משמעותי של תקופת ההלוואה. אם למשל נשארו לכם לא מעט שנים לשלם את המשכנתא אך עכשיו המצב מאפשר לכם להגדיל את ההחזר החודשי, ניתן יהיה לשקול זאת כי כך תוכלו לקצר את תקופת ההלוואה כולה.

כפי שניתן לראות, יש לא מעט מקרים שבהם זה יכול להיות רלוונטי ולכן בהחלט שווה לבדוק האם גם עבורכם זה יכול להיות רעיון מוצלח.

מתי זה כדאי?

שמעתם על האפשרות של מחזור משכנתא ואתם רוצים להבין האם גם עבורכם זה נכון? כדאי לדעת שיש כמה מצבים שבהם מחזור של משכנתא יכול להיות מומלץ. למשל: האם הריביות ירדו באופן משמעותי, יכול להיות שכדאי לחשוב על מחזור של המשכנתא. אם המסלול שיש לכם היום לא מתאים, בהחלט יכול להיות שעל ידי מחזור של ההלוואה תוכלו ליהנות מנוחות גדולה יותר. אתם רוצים לקצר משמעותית את תקופת ההלוואה? מחזור הוא הפתרון. מה שכן, כמובן שכאשר אתם חושבים על מחזור של משכנתא, אתם צריכים לדעת עוד כמה דברים. למשל: ברוב המקרים תשלמו על תהליך כזה עמלה. בנוסף, צריך לבדוק את הכדאיות הכלכלית של כל הצעד הזה ולהבין מהם התנאים של ההלוואה החדשה. לכן, אם אתם רוצים לקבל את ההחלטה הנכונה לכם באופן אישי, כמובן שעליכם לבדוק את הדברים לעומק. התייעצו עם מי שבאמת מבין בתחום הזה ותראו שתוכלו לקבל החלטה שתתאים לכם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובהלבטל

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
דילוג לתוכן