מה עושה חברת SEO?

היום כולם כבר יודעים שכדי להתקדם בגוגל חייבים להסתייע בשירותיה של חברת SEO (קידום אתרים). אבל מה בעצם חברת SEO עושה ואיך זה קשור לאלגוריתם של גוגל?

אז קודם כל, מטרת העל של כל תהליך קידום אתרים הוא בסופו של דבר לגרום לאתר להופיע על כמה שיותר חיפושים בגוגל, כשכל חיפוש מכונה גם "מילת מפתח" (למרות שמילת מפתח אחת יכולה להיות מורכבת ממחרוזת של כמה מילים).

מנגד, מספר החיפושים עצמו הוא לא בהכרח ערובה להצלחה מכיוון שבסופו של דבר התנועה שהאתר מקבל מגוגל חייבת להיות רלוונטית ולהביא גולשים שבאמת מתעניינים במה שיש לאתר להציע. 

אלו יכולים להיות לקוחות פוטנציאלים, אבל גם גולשים שנרצה שייחשפו למידע מסוים, יתרמו כספים לעמותה או פשוט יילחצו על מודעות כשהם קוראים את התוכן.

לקידום אתרים נכון יש מספר שלבים, אך למעשה מדובר במעגל שחוזר ומזין את עצמו כל הזמן.

1.בדיקה כללית של האתר 

בשלב זה עורכים בדיקה של מבנה האתר על מנת לאתר נקודות תורפה פוטנציאליות שיכולות להפריע לו להתקדם בגוגל. לדוגמה, אם יש באתר הרבה עמודים דומים, ייתכן שהאלגוריתם של גוגל ייראה זאת כספאם ויוריד את הדירוג של כלל העמודים. גם אתרים איטיים מאוד או כאלו שקשה לגלוש בהם בסמארטפון עשויים להיות בעייתיים.

2.מחקר מילות מפתח 

בשלב הזה חברת ה-SEO בוררת את מילות המפתח (כאמור, החיפושים) הכי רלוונטיים לאתר ביחד עם בעלי האתר או מנהל התוכן שלו. חשוב להדגיש שאלו לא יהיו בהכרח 100% מהחיפושים וסביר להניח שהאתר יתברג גם על חיפושים דומים שיכולים להיות רלוונטיים (כמעט רבע מהחיפושים בגוגל הם כאלו שלא בוצעו קודם ולכן אי אפשר לראות אותם בכלים באמצעותם מבצעים את המחקר).

3.אופטימיזציה של האתר למילות המפתח

בשלב זה עוברים על העמודים השונים ומשלבים בהם את מילות המפתח בצורה כמה שיותר טבעית על מנת לשמור על טקסט קריא באיכות גבוהה שגוגל יתפוס כרלוונטי. את מילות המפתח ניתן לשלב גם באלמנטים כגון תמונות (באמצעות סימון טקסט חלופי, ALT) וגם בתצוגה המקדימה בגוגל של כל דף ודף (תגי ה-Meta).

במקרים רבים אין בררה אלא ליצור עמודים חדשים או לערוך מחדש עמודים קיימים ולהרחיב אותם. בניגוד למה שמקובל לחשוב, הוספה של עמודים על גבי עמודים לכל מילת מפתח אינה בהכרח הפתרון הכי טוב ולפעמיים עלולה לפגוע בחוויית השימוש באתר (שגם אותה גוגל בוחן).

4.בניית קישורים 

 גם אתר שכתוב מצוין וכל הבעיות הטכניות שבו טופלו לא יצליח בדרך כלל להתקדם בלי קישורים מאתרים אחרים מכיוון שזהו הבסיס עליו בנוי האלגוריתם של גוגל (עם שינויים כאלו ואחרים במהלך השנים). 

הקאצ' הוא שגם האתר ממנו מקשרים חייב לעבור אופטימיזציה מעולה לגוגל. לכאורה זה נשמע כמו עניין פשוט, אבל לכל חברת SEO יש עשרות אתרים שונים שהיא בדרך כלל הקימה במשך השנים ולא כל האתרים האלו יכולים להיות מושלמים או רלוונטיים. 

לכן, רוב החברות מחליפות עמודי תוכן (או "מאמרים") עם אתרים אחרים, וכאן בדרך כלל מתנהל משא ומתן, כשכל אחד רוצה לקבל את הקישור הכי איכותי, אבל לא בהכרח לתת את הסחורה הכי איכותית שלו (גם קישור ל-1000 אתרים מאתר אחד הוא לא בדיוק טבעי). מקדם טוב יודע כיצד לברור את המוץ מן התבן ולנצל רק הזדמנויות שיתרמו לאתר. 

יותר מדי קישורים מאתרים לא איכותיים (ולמרבה הצער אלו לא מעט אתרים שמשמשים בתחום) עשויים לפגום באתר מכיוון שגוגל מסתכל לא רק על כל קישור בפני עצמו, אלא גם על סך כל הקישורים, מה שמכונה גם "פרופיל קישורים".

5.בדיקת מדדים ושיפור לעתיד

את התוצאות של הקידום בדרך כלל מתחילים לראות אחרי מספר חודשיים בודדים ובמקרים אחרים לאחר תקופות ארוכות יותר. הדבר תלוי מאוד בכמה אתרים אחרים יש בתחום ועד כמה הקידום שחברות ה-SEO שלהם עושות עבורם הוא אגרסיבי.

המדדים העיקריים אותם בודקים הם מגמת המיקומים של מילות המפתח (ירידה, עלייה או מצב סטטי פחות או יותר) והגידול בתנועה שמגיעה לאתר מגוגל.

 חשוב גם להבין איך הגולשים רואים את האתר בתוצאות ומתייחסים אליו. לדוגמה, יכול להיות שחשבנו שיש לנו מילת מפתח "מנצחת", אבל בפועל לא הרבה גולשים שרואים את האתר בתוצאות עבורה נכנסים לאתר. מנגד יכול להיות שמילות מפתח מסוימות שלא חשבנו עליהן קודם יפתיעו אותנו.

מכאן התפקיד של חברת הקידום הוא להמשיך ולהגדיל ראש: למצוא הזדמנויות חדשות, לעבות את האתר, להפנות אליו עוד קישורים וכו'. בתור לקוחות עליכם לדרוש לקבל דוחות מדי חודש (לכל הפחות) שמסבירים בדיוק מה נעשה ומדוע.

לסיכום

קידום אתרים הוא ממש לא סוד או קסם, אבל החברה שבה אתם בוחרים צריכה לדעת לעשות אותו כמו שצריך על פי אותם השלבים אותם ציינו (פחות או יותר) ולהיות בעלת תשתית מספיק טובה שתוכל לספק לכם תוצאות בפרק זמן סביר. כמו כן, היא חייבת להיות שקופה כלפיכם ולא להסתיר את הפעולות שהיא מבצעת.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן