מושלמת: גליל עליון ללא הפסד בבלקנית הבטיחה את ראשות הבית

48 שעות אחרי ההפסד הדרמטי בהארכה למכבי ת"א בליגת ווינר סל, החלה הערב (שלישי) הפועל "נופר אנרגיה" גליל עליון את מסע משחקי החוץ שלה בבולגריה ברגל ימין. החבורה של ברק פלג חזרה מפיגור 9 בהפסקה בעזרת רבע שלישי בו ספגה 3 נקודות בלבד, השלימה ניצחון כפול על בלקן, סגניתה בבית א', עם 64:70 בבוטבגראד והבטיחה את ראשות הבית כאשר נותרו שני מחזורים לסיום שלב הבתים בליגה הבלקנית Delasport. מחרתיים (חמישי) תתארח העולה החדשה אצל לבסקי סופיה.

צילומים: גילי נוימן.

גליל עליון פתחה בחמישייה עם איתי מושקוביץ, אייק אירבו, ג'ונתן סטוב, נמרוד לוי וברייס וושינגטון, בלקן עם חאליל דיוקס, דריק מארקס, קריס מינקוס, טראווין ת'יבודו ודימיטאר דימיטרוב. אירבו הגיע חם ועם 7 נקודות מהירות קבע יתרון 4:10. הבולגרים – שהפסדם היחיד במפעל היה בסיבוב שעבר בארץ – נכנסו למשחק לאט לאט, אבל שלשות של לוי וג'ונתן סטוב שעלה מהספסל שמרו על היתרון ואירבו סגר רבע מצוין ביתרון 15:22. סטוב ואירבו עוד קלעו מבחוץ ושמרו על היתרון הגלילי בפתיחת הרבע השני, אלא שצמד הגארדים האמריקאים של המקומיים השתלטו על המשחק והובילו ריצת 0:15 בדרך ליתרון 28:35. מושקוביץ קטע בצורת ארוכה, מארקס ענה בסל ועבירה ואחרי קליעות עונשין של אירבו סגר רבע גדול של הבולגרים עם שלשה מדהימה על הבאזר, 32:41 בהפסקה.

העולה החדשה עלתה בסערה למחצית השנייה, ספגה סל שדה ראשון – שהתברר כיחיד של המארחים ברבע השלישי – רק אחרי שלוש דקות וחצי ועם דקות מצוינות של גבריאל צ'אצ'אשווילי שהראה את המגוון שלו ומושקוביץ שחילק אסיסטים נפלאים הפכה את התוצאה, 44:45 אחרי שגם שאבון לואיס איפס את הידית. האורחים המשיכו לשמור מצוין, לואיס סיפק את הדאנק של המשחק, וושינגטון שלט בצבע ושלשה של כרם משעור – הסל הראשון שלו העונה – קבע 44:54 אחרי רבע שלישי של 3:22!

אירבו המשיך את הבריחה עם 6 נקודות רצופות והעלה את האדומים ליתרון 44:60. ת'יבודו עצר ריצת 3:28 עם שני סלים מהירים שהחזירו את בלקן לתמונה ושלשה של דבון וושינגטון צימקה לחד-ספרתי, אלא שעומר טל מיד השיב באותו מטבע, 52:63. וושינגטון ומארקס סירבו להרים ידיים והביאו את בלקן למינוס 5, פלג לא התרגש, נשאר עם יובל לוין ורון כהן הצעירים על הפרקט ואירבו הגדיל מהקו ל-60:66, דקה וחצי לסיום. וושינגטון קבר שלשה נוספת וניקולאי גרוזב קיבל הזדמנות להשוות, אך החטיא מהפינה ואירבו בסל גדול קבע 63:68. דימיטרוב קלע רק 1 מ-2 מהקו, גליל סחטה 11 שניות מהשעון במסירות חכמות וסטוב הבטיח את הניצחון מהקו, 64:70 לגליל בסיום.

הפועל "נופר אנרגיה" גליל עליון: אירבו 23 (20 דקות, 8-12 מהשדה, 4-6 מהקו), לואיס 11 (4-5 מהשדה), סטוב 8 (8 ריבאונדים), וושינגטון (6 ריבאונדים, 4 איבודים) ולוי 7 כ"א, צ'אצ'אשווילי (4 איבודים) ומושקוביץ (4 אסיסטים, 5 איבודים) 4 כ"א, משעור וטל 3 כ"א. כן שותפו: אייזנדורף, כהן ולוין.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן