כך תמגנו את הבית של ההורים המבוגרים

כאשר ההורים שלכם מתבגרים וזקוקים לתשומת לב נוספת, זה הזמן למצוא את הדרך הטובה ביותר שתוביל לבית מותאם שיגן עליהם ויספק המשך חיים עצמאיים ובטוחים בביתם.

התאמת הבית לצרכים של מבוגרים היא צעד שנראה כמו משימה גדולה. עם זאת, אנשי מקצוע יכולים לספק לכם הערכות בטיחות לגבי בית ההורים, כדי להציע להם מקום מגורים מותאם למצבם הנוכחי, כולל מאחז יד בשירותים או ברזי מים קלים לתפעול בחדר הרחצה ובמטבח. 

נקיטה בצעדים למניעת נפילות

נפילות מהוות סכנה בריאותית גדולה עבור אנשים מבוגרים. כמה התאמות פשוטות וזולות יכולות להפחית את הסיכון. לדוגמה: 

  • סילוק כבלי חשמל מהדרך והוצאת השטיחים שיוצרים סכנות פוטנציאליות במיוחד לאנשים המתהלכים באמצעות הליכון. 
  • העלייה בגיל מתבטאת גם בבעיות ראיה שונות. כדי לתת מענה לבעיה זו, החליפו את הנורות כדי לקבל אור רב יותר. אפשר גם להשתמש בחיישני אור שיידלקו אוטומטית ברגע שמישהו נכנס לאזור. 

ביצוע שינויים בחדר השינה

אם אחד ההורים זקוק לעזרה כדי להיכנס ולצאת מהמיטה, יש היום מוצרים המציעים חיים עצמאיים גם לקשישים שזקוקים לתמיכה נוספת בחדר השינה. למשל, יש היום סוגים שונים ורבים של מעקות למיטה שקל להתקינם, והם מאפשרים לקשיש לאחוז במעקה להתרומם לישיבה ולצאת מהמיטה, או לאחוז במעקה כדי לעבור מישיבה לשכיבה במיטה. 

אם הקשיש סובל ממגבלות שמיעה, רוב הסיכויים שדפיקה בדלת או שעון מעורר לא יעירו אותו. השוק מציע היום מספר מוצרים במגוון סגנונות עם תכונות שנועדו להעיר את הקשיש. למשל, אורות מהבהבים או מתקן המונח מתחת למזרן ומתחיל לרטוט כדי להעיר את הקשיש הישן. 

בתים ישנים מציבים אתגרים משלהם

כדי להבטיח שהשינויים המבוצעים בבית ההורים נעשים על פי כל תקני הבטיחות, מומלץ לשכור את שירותיו של קבלן מומלץ ובעל מוניטין. המטרה שלכם היא להפחית את הסיכון, אבל איש מקצוע שלא מבין כלום בצרכים של אדם מבוגר עלול להחמיר את המצב. למשל, יתקין מאחזי יד בצורה לא נכונה.

קבלן מקצועי יכול: 

  • להרחיב את פתחי הדלתות, כדי לאפשר למבוגר עם הליכון או בכיסא גלגלים לעבור בנוחות מחדר לחדר.
  • בניית רמפה חיצונית, כדי שניתן יהיה להיכנס בקלות הביתה גם בכיסא גלגלים.
  • שיפוץ רצפות עם אריחים שבורים או לא מפולסים, כדי למנוע מעידות.
  • שיפוץ חדר האמבטיה כדי להתקין כניסה נוחה ובטוחה למקלחת או לאמבטיה, הרמת הארונות הנמוכים שמאלצים את האדם המבוגר להתכופף, מיקום מתגי האור בגובה נוח לאדם המבוגר, החלפת כפתורי הברז במנוף, שמקל על פתיחת ברז המים וסגירתו.
  • שינויים והתאמות דומים יש לבצע גם במטבח, כדי לאפשר להורים המבוגרים להגיע בקלות לארונות, למתגים, לכיריים וכן הלאה. 

לבסוף, בין אם השינוי הנחוץ נולד בגלל התדרדרות שחלה במצב הבריאותי של ההורים ובין אם הם עדיין מנהלים חיים עצמאיים לחלוטין, כשההורים מתבגרים אתם כבר לא יכולים לדחות את ביצוע ההתאמות, כדי שיוכלו להמשיך לחיות בסביבה המוכרת להם, בבית שבו נולדו ילדיהם ובו העבירו את רוב חייהם.

שימו לב, מה שאולי נראה בעיניכם כמו כמה שינויים קטנים שיוכלו להגן על ההורים המתבגרים, עלול להיראות בעיניהם כמשהו הרבה יותר גדול ומשמעותי, כולל תחושה קשה של אובדן העצמאות. יתכן שהדאגה שלכם דווקא תרגיז אותם, וזה עלול להכשיל את תוכניות ההתאמה שקיוויתם לבצע עבורם. לכן כשאתם משוחחים עם ההורים על השינויים שכדאי לבצע בביתם, עשו זאת בהרבה אמפתיה, הבנה וחמלה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן