אילו מקצועות לימוד הכי משתלם ללמוד בשנת 2023?

אמנםֿ קשה לנו לומר מה בדיוק צופן העתיד לשוק העבודה, אבל ניתן להצביע על מקצוע זה או אחר צפוי שבהיבט של תעסוקה עתידית, יהיה מוגן. עם כל הכבוד לבחירה בתואר שאתם באמת מעוניינים בו, חשוב גם לוודא שהידע והמיומנויות שתרכשו יספקו לכם קריירה רווחית ארוכת טווח.

הנה כמה תחומים שצפויים להיות בעלי פוטנציאל צמיחה והמשך התפתחות גם בעתיד:

1. מנהל עסקים

עסקים רבים נמצאים כאן מסביבנו, ונראה שהם רק הולכים ומתרחבים עם הזמן. לבוגרי לימודים המתמקדים בניהול עסקים מובטחת קריירה מצליחה בתחומים שונים, כגון: מכירות, שירותים פיננסיים או שיווק.  

תוכנית לימודים לתואר ראשון בניהול עסקים מציידת את הסטודנטים בידע עסקי רחב ובכישורי מנהיגות וניהול שיאפשרו להם לעבוד במגוון משרות רבות ושונות. בנוסף, בחירה בתחום עסקים ספציפי שמושך אתכם, כמו למשל חשבונאות או לוגיסטיקה, תעזור לכם לקבוע איזה תואר ספציפי בתחום הניהול, יתאים לכם.

אנשים רבים שמחים להפוך את התשוקות שלהם לקריירה רווחית. יזמים, למשל, בוגרי מנהל עסקים קיבלו ידע וכלים חשובים, משיווק וראיית חשבון ועד לאומנות המשא ומתן. יתר על כן, תואר שני במנהל עסקים עם התמקדות ביזמות, תכין אתכם לקריירה מרשימה ומתמשכת כשאתם מצוידים בידע מקיף על העקרונות העסקיים.

2. מדעי המחשב

יש היום ביקוש גבוה לאנשי מקצוע בתחום מדעי המחשב, כמו מפתחי תוכנה, בגלל יכולתם ליצור אפליקציות מבוססות אינטרנט שנועדו לפתור בעיות ולמצוא דרכים יצירתיות להישאר מקושרים ומחוברים. חברות בימינו מסמכות במידה רבה על מחשבים כדי לשמור על פעילותן, וזה כנראה לא עומד להשתנות בזמן הקרוב.

אנשים רבים מתחילים להסתמך על אפליקציות אם כדי לנהל את העסק, לקנות לעצמם דברים או לבדר את עצמם. מדעני מחשב תורמים לעסקים המשלבים את מדע הנתונים בפעילותם כדי לאסוף את כל הנתונים בעסק שלהם ולנתח אותם כדי לקבל החלטות מושכלות.

3. טכנולוגיית מידע – IT (Information Technology)

מדי יום אנחנו מבינים יותר ויותר עד כמה הטכנולוגיה היא חיונית לחיינו. הלך בכיתות בזום ועד לאפליקציות בריאות חדשות, הטכנולוגיה הופכת להיות העתיד של משרות רבות. מומחים ל-IT עוסקים בדרך כלל בניהול ובהתקנה של מערכות מחשב ופיתוח רשתות טכנולוגיות.

בוגרי מסלול זה יכולים למצוא עבודה כאדריכלי רשת, מומחי תמיכה או מדעני מחקר. טכנולוגיית מידע מציעה לכם קריירה במגוון תפקידים שימשיכו לצמוח. אחרי הכול, טכנולוגיית החומרה, התוכנה והקושחה (firmware) מתקדמת בתחומים רבים, כולל בריאות, פיננסים ובידור, שיוצרים ביקוש גבוה למומחי IT.

4. הנדסה

הנדסה היא סוג של דיסציפלינה מדעית רחבת היקף המסתעפת לתחומי ידע שונים, כמו מבנים, מכונות, תעופה וחלל, כימיה, מחשבים ואפילו הנדסת סביבה.

עולם התעסוקה עדיין יוצר ביקוש חזק לתחומים מסורתיים כמו הנדסה אזרחית, אבל המקצועות הצומחים ביותר בהנדסה הם אלה הקשורים לטכנולוגיה. שירותי הנדסה יהיו חיוניים גם בעתיד לענפי התעשייה השונים, כמו בנייה מחדש של תשתיות, אנרגיה מתחדשת, הפקת נפט וגז או רובוטיקה.

5. בריאות

שירותי בריאות מציעים מגוון של קריירות מרגשות לאנשים עם מיומנות ותשוקה. לאנשי מקצוע בתחום הבריאות יש השפעה משמעותית על קהילות. וזה נכון היום, ויהיה נכון גם בעתיד. ענף זה הוא מגזר עצום ומגוון, ומתן טיפול למטופלים הוא רק אחד מחלקיו.

יש היום ביקוש רב לעובדים בתחום העבודה האדמיניסטרטיבית במתקני הבריאות. זה נהדר למי שלא רואה את עצמו עובד ישירות עם מטופלים, אבל רוצה להשתלב בעבודה בתחום הבריאות. תפקידים אלה כוללים, למשל, מנהלי מרפאות, שתפקידם לתכנן ולתאם את הפעילות העסקית והטיפולית של המרפאה.

הזדקנות האוכלוסייה תגדיל עוד יותר את הצורך בעובדים בתחום הבריאות, ויהיה תמיד ביקוש לאחיות מורשות, למטפלים, לאחיות מרדימות ולאחיות מיילדות.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן