מרגש: אושרה להפקדה הקמת יישוב חדש בצפון – ישולבו בו בעלי צרכים מיוחדים

לפני ימים אושרה להפקדה הקמת יישוב חדש בצפון בשם שיבולת, היישוב שיוקם הוא ישוב משלב לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים והראשון מסוגו בצפון. הוועדה המחוזית צפון אישרה את הקמתשיבות שהוא היישוב הייהודי הראשון המוקם בצפון לאחר 30 שנה.

צילום: : החטיבה להתיישבות.

על פי התוכנית יוקם הכפר בן 350 יח"ד על רכס התורען בגליל התחתון לא הרחק מצומת גולני. מדובר בכפר שילוב קהילתי הכולל מסגרת בית וחיים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, לצד משפחות רגילות. 20 אחוז מתוך סך המגרשים למגורים מיועדים לתושבים עם צרכים מיוחדים (כ-70 יח"ד), והיתר (280 יח"ד) לתושבים ללא צרכים מיוחדים.

"צעד משמעותי לקראת חברה בריאה ומגוונת" /הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה'

בשמחה רבה אני כותב את השורות הללו נוכח אישור הקמתו של יישוב חדש נוסף, המשלב משפחות לאנשים וילדים עם מוגבלויות בקהילה. היישוב החדש שעתיד לקום בצפון ייקרא 'שיבולת'.אחרי היישוב 'גבעות' גוש עציון ו'שחרית' בשומרון, כאשר הראשון כבר משלב והשני בהליכי הקמה שאנו שותפים לו, הבשורה על היישוב השלישי זו כבר תופעה מבורכת ומרגשת. יישובים אלה, המיועדים כאמור למשפחות אנשים עם מוגבלויות, מהווים צעד משמעותי נוסף בדרך לשילוב מלא של אנשים אלו בקהילה.

צילום: דוברות עלה.

השילוב איננו רק עניין של צדקה או חמלה, אלא ערך חברתי חשוב בעל השלכות חיוביות רבות. חברה מגוונת, בה אנשים מכל הסוגים והמינים חיים יחדיו, היא חברה בריאה וחיונית יותר. היא מעודדת סובלנות, הבנה הדדית וערבות הדדית. היא מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לחיות חיים מלאים ומשמעותיים, תוך תחושת שייכות וקבלת האחר. רשת 'עלה' לילדים ואנשים עם מוגבלויות, צברה במשך יותר מ-40 שנות פעילות ניסיון רב בשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. אנו מפעילים מגוון רחב של מסגרות חינוכיות, תעסוקתיות ופנאי, המאפשרות לאנשים אלו לממש את הפוטנציאל שלהם ולתרום לחברה. אנו מאמינים כי לכל אדם ישנה הזכות לחיות חיים מלאים ומאושרים, וכי שילוב בקהילה הוא המפתח להשגת מטרה זו.

היישובים המשלבים החדשים יאפשרו לחברה הישראלית להכיר מקרוב יותר אנשים עם מוגבלויות, להרחיב את פעילות הנוער והמבוגרים עם אוכלוסיות אלה ולהציע לאנשים עם מוגבלויות בית חם ותומך. אני קורא לכלל הציבור לפתוח את ליבו ובעיקר את דלתות ביתו לאנשים מיוחדים אלו. כולנו יכולים לתרום רבות לשילובם בקהילה, הן בפעילות התנדבותית והן ביחס יום-יומי מכבד ואכפתי.

ישנם מגוון דרכים על מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות, בין היתר על ידי התנדבות במסגרות שונות המטפלות באוכלוסיות אלו, תמיכה כלכלית בארגונים הפועלים למען שילובם, העלאת המודעות לנושא באמצעות הרצאות, כתבות וסדנאות, יצירת קשר אישי עם אוכלוסייה זו, וכן הזמנתם לפעילויות חברתיות, חינוך ילדים לערכים של סובלנות וקבלת האחר. כל תרומה, קטנה ככל שתהיה, יכולה לעשות שינוי גדול. יחד, נוכל לבנות עתיד טוב יותר עבור אנשים עם מוגבלויות ועבור החברה כולה. כותב המאמר: הרב יהודה מרמורשטיין, מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה'.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן