מרצה בכיר באוניברסיטת ת"א:"לא מבין את ההיגיון שעומד מאחורי הקמת אוניברסיטה בקיבוץ במקום בצפת"

בכנס שנערך באמצע השבוע במכללה האקדמית צפת ועסק בנושא ההשכלה הגבוהה בפריפריה התייחסו הדוברים על החלטה של שרת החינוך היוצאת, יפעת שאשא ביטון להקים את אוניברסיטת הגליל בתל חי בתחומי קיבוץ כפר גלעדי, החלטה שעוררה זעם בקרב רשויות בגליל העליון בראשם צפת.

ד"ר אורי כהן: "אוניברסיטה בצפת יצור תהליך העצמה לגליל ושינוי אדיר". צילום: המכללה האקדמית צפת.

"אין היגיון להקים את אוניברסיטת הגליל בקיבוץ כפר גלעדי" אמר ראשון הדוברים, ד"ר אורי כהן סוציולוג והיסטוריון של החברה הישראלית המשמש גם כמרצה בכיר בבית הספר לחינוך מיוחד באוניברסיטת ת"א. "יש לי חלום לראות אוניברסיטה בצפת וזה אחד המיזמים החשובים והמרכזיים ביותר של פעילות ההשכלה הגבוהה בישראל. זה לא רק יחסים בין מרכז לפריפריה", אמר ד"ר כהן שהוסיף: "אין מדובר בהעצמת העיר צפת, מדובר בסוג של שינוי דרמטי במבנה התפיסה הכוללת של החברה הישראלית את עצמה. אוניברסיטה בצפת יצור תהליך העצמה לגליל ושינוי אדיר ממדים".

ד"ר, כהן נימק את הצורך בהקמת אוניברסיטה בצפת: ""למה צפת? כי אני לא מבין למה צריך להקים אוניברסיטה בקיבוץ – תבדקו מי העיר שאמורה להפוך להיות מוקד הגליל. שקיעת הגליל מטורפת, משקיעים באנשים הכי טובים בגליל, מיטב הנוער וכשהם מסיימים ללמוד הם בורחים למרכז, אז מה עשינו פה? העובדה שאין פה אוניברסיטה זה מטורף בכל המובנים. שקיעת הגליל היא פועל יוצא מכך שאין מרכז עירוני חזק וברור בתוך הגליל. בשנת 1969 הייתה הצעה להקים את אוניברסיטת הנגב בשדה בוקר. תארו לכם מה היה קורה אם היו מחליטים לפתוח את האוניברסיטה בשדה בוקר ולא בבאר שבע, הכסף היה נזרק לפח".

פרופ' אהרון קלרמן: "בגלל חילופי השלטון הוחלט להקפיא את הנושא". צילום: המכללה האקדמית צפת.

את הכנס הנחה חתן פרס ישראל בגיאוגרפיה פרופ' יוסי כץ, מאוניברסיטת בר אילן, שהוזמן על ידי מארגנת הכנס ד"ר ז'נט כהן, מרצה בכירה בחוג למדעי התנהגות במכללה האקדמית צפת. נשיא המכללה האקדמית צפת, פרופ' אהרון קלרמן התייחס אף הוא להחלטה להקים את אוניברסיטת הגליל בתל חי,"בגלל חילופי השלטון הוחלט להקפיא את הנושא ומחכים לכניסתו של שר חינוך חדש וקביעת המדיניות שלו בנוגע למיקומה של אוניברסיטה בגליל, איך ואיפה".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שהשתתף במושב הראשון אמר: "אעשה את הכל שאוניברסיטת הגליל תקום בצפת, אעשה כל שביכולתי. אני חושב שזו הייתה החלטה פופוליסטית פוליטית גרידא, זה לא הגיוני ולא גיאוגרפי ואנו שומעים שיוצאים נגד ההחלטה הזו. אין סיבה להקים אוניברסיטה בקיבוץ בקצה הגליל המזרחי. היום יש את הבסיס במכללה האקדמית צפת, בה מלמדים את מקצועות הבריאות ואני חושב שאוניברסיטה צריכה לקום בעיר הבירה של הגליל, צפת וכאן יש את כל הכלים להקים אותה".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן