fbpx

נפגעתם כלכלית בקורונה – עיריית צפת וחסדי לב נרתמו לסייע

במהלך השבועות האחרונים כאשר מדינת ישראל הייתה בישורת האחרונה של התמודדות עם משבר הקורונה הפעיל ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את הצוות האישי שלו לבניית אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה, כזו המותאמת לעיר צפת, לצרכי התושבים ומעניקה מענה מלא, 360 של מעלות.

בתום פעילות מאומצת ולאחר שהצליחה לרתום לא מעט גופים משיקה עיריית צפת את התוכנית הנרחבת. על פי התוכנית, עיריית צפת תעניק מענה לכלל הציבור במגוון מישורים תוך ערכים של עידוד צמיחה כלכלית והעצמת מגוון התשתיות ברשות המקיימות את העיר והעצמת החוסן העירוני. לטיפול בכלכלת המשפחה גויס ארגון חסדי לב שהקים מוקד טלפוני ייעודי לתושבי העיר המתמודדים עם דילמות ואתגרים בתקופה זו. המוקד מציע מענה טלפוני לשאלות בנושאים כלכליים ויאפשר גם תיאום פגישת ליווי מעמיקה יותר עם הצוות המקצועי של תוכנית משפחה פלוס – בזום או פרונטלית, תוך עמידה בכללי משרד הבריאות.

ניתן להתקשר למוקד 0773377930 או ל106 ותופנו. בנוסף מציע ארגון חסדי לב בשיתוף עם עיריית צפת ומתנ"ס צפת מערך הרצאות וסדנאות להתנהלות כלכלית נכונה – ללא תשלום – בשידורים חיים דרך אתר צפת 24 המציע את מתנ"ס דיגיטל.

ראש עיריית צפת: "כפי שהיינו הראשונים להערך לנגיף, אנחנו הראשונים לסייע לכל תושב ותושב לשוב לשגרה בצורה בטוחה ועם תמיכה מלאה מאיתנו באמצעות תכנית אסטרטגיית היציאה 360 שאנו מציגים. במקביל, אנחנו נערכים לכל תרחיש לרבות גל הדבקה שני או לחילופין אירוע אחר שיאלץ אותנו להתמודדות בחירום. בהזדמנות זו ברצוני להודות לתושבים על שיתוף הפעולה לאורך כל ההתמודדות עם הקורונה, לא משנה כמה נפעל, בלי שיתוף הפעולה מצדכם לא היינו יכולים לעבור את זה בצורה חלקה שכזו".

תוכנית העירייה במלואה:

  • לילדי העיר והוריהם נפתח קו מיוחד ליעוץ והכוונה באשר למסגרות לנערים, ייעוץ, כניסה למוסדות, מניעת נשירה 1700500612
  • לעסקים- על פי דוח ה OECD עסקים קטנים ובינוניים נמצאים בסיכון הגדול ביותר ולכן, לאחר שניתנו הטבות של 3 חודשים פטור מארנונה וביטול דוחות החניה למשך כחודשיים הקימה עיריית צפת עם מרכז צעירים פלטפורמה של קניון וירטואל, חיבור עסקים לפלטפורמות דיגיטליות והרשות יוצאת לקמפיין לעידוד רכישה מקומית.
  • הכוונה לעסקים– עיריית צפת רכשה בנק שעות ממעוף במטרה לאפשר הכוונה וייעוץ לעסקים המקומיים להתמודדות עם המשבר
  • תמיכה כלכלית בעסקים- ביוזמת ראש העיר נבחנת משפטית האופציה להגדלת העדיפות לעסקים מקומיים בהצעות מחיר (לפני כשנה אושר 5% העדפה, כעת אוחנה שיזם את המהלך גם אז, מציע הגדלה ל 8%)
  • חינוך- הצוותים החינוכיים בגנים ובתי הספר מוגנו במסכות ובמידת האפשר מתבצעת עבודה של וויסות היציאה להפסקות, חלוקת שימוש במסדרונות וכו'. כמו כן  הצוותים עוברים התאמות לשיפור הלמידה מרחוק במידת הצורך לעתיד וכן ניתנת בחלק מהמסגרות אפשרות להעברת השיעורים מהכיתה באמצעות האפליקציות השונות גם ללמידה מהבית
  • תיירות– צפת עיר של תיירות ובעיריית צפת ביצעו התאמות ובהשקעה של סכומים כבירים הוקמה פלטפורמה של סיור וירטואלי המאפשר לבקר בקברי צדיקים, בבתי הכנסת העתיקים, לצעוד בסמטאות וחשוב מכל- לקנות בגלריות מכל מקום בעולם. כמו כן הממשק יאפשר לנופשים בצפת לטייל ולקבל מיידע על האתרים השונים באמצעות האפליקציה
  • תרבות- לאורך הקורונה קיימה עיריית צפת פעילות תרבות ופנאי בשכונות, כמו כן קיימה פעילות וירטואלית וכעת נערכים להסרת המגבלות והחזרת הפעילות בבמות המרכזיות במקביל לבחינת אופציות לקיום הפסטיבלים תחת המגבלות  הנוכחיות
  • צפת דיגיטל– עיריית צפת הקימה אתר חדש עם מיידע חדשותי, סיוע לעסקים ולתיירות וכן אולפן שידורים להעברת מידע לתושב- צפת24, לצד אלו  מקימה אפליקציה שתאפשר תקשורת טובה עוד יותר עם התושב
  • בריאות הציבור– עיריית צפת פנתה למשרד התחבורה במטרה ליצור קווים רבים יותר של תחבורה ציבורית במטרה לצמצם את הצפיפות והעומסים וכן לעידוד של ניידות באמצעות אופניים.
  • נערכים לגל הבא– לצד הפקת לקחים החליט ראש העיר להקים צוות הערכות ובניית חוסן עירוני לאירועי משבר.

השאר תגובה

דילוג לתוכן