fbpx

סג"ם עדן ברנס מתצפתת על האויב בגבול הצפוני ושומרת גם על בית המשפחה הסמוך

"אתן מגיעות לתפקיד מעניין, ומיוחד, עם חוויות שאי אפשר לקבל באף מקום אחר בצה"ל", כך מעודדת עדן ברנס את המתגייסות הטריות בסבב הגיוסים הקרובים שאמורות לשרת כתצפיתניות.

ברנס לא סתם מפרגנת, היא יודעת על מה היא מדברת. סג"ם עדן ברנס תצפיתנית בעצמה המשרתת בגבול הצפוני לא הרחק מביתה במושב שומרה. היא משמשת בתור מפקדת מחלקת תצפיתניות בחטיבה 300 החולשת על היישוב, היא למעשה אחראית גם על להגן על שומרה. 

"אני אחראית על הגזרה שבין ראש הנקרה למלכיה" מספרת עדן ומוסיפה "אני מכירה את האזור טוב עוד מאז שהייתי ילדה קטנה, אבל היום אני לומדת להכיר אותו בצורה אחרת, ומשני צדדי הגדר". ברנס והתצפיתניות שבמחלקתה אחראיות על מעקב אחר פעולות האויב והתרעה בפני הכוחות בשטח במקרה של אירוע מתפרץ. 

עדן, שהחלה את תפקידה הראשון כתצפיתנית בחמ"ל התצפיות של חטיבה 300 (שנמצא בתוך שומרה). בחרה לצאת לקצונה מתוך אהבה לתפקיד ורצון לתרום. כשסיימה את קורס הקצינים חזרה בתור מפקדת מחלקה לאותו חמ"ל בדיוק. "יש דברים שרק תצפיתנית יכולה להבחין, אנחנו עוברות הכשרה ייחודית ועוד מספר שבועות של חפיפה אינטנסיבית בהתאם לכל גזרה, כך נוצר מצב שתצפיתנית מכירה את הגזרה בה משרתת יותר טוב מאת הבית שלה, אצלי במקרה מדובר באותו מקום".

דילוג לתוכן