סוגי מסכי מחשב לגיימינג

מחפשים מחשב לגיימינג אבל לא יודעים איך לבחור אחד נכון וכזה שיתאים לכם? או שאולי עברתם לעבוד מהבית ואתם רוצים גם להנות מחווית גיימינג איכותית. יש מאות דגמים של מסכי גיימינג בשוק וגם גיימרים רציניים וכבדים יכולים ללכת לאיבוד. כדאי להבין מה הפרמטרים שצריך לבדוק כשבוחרים מסך טוב שיתאים בצורה הטובה ביותר למידות שלכם. בואו נבחן כמה מהפרמטרים החשובים.

גודל המסך והתאמתו לחדר

במקרה הזה הגודל בהחלט קובע. ככל שהמסך גדול יותר שדה הראייה יהיה מהנה יותר וכך גם חווית המשחק. יחד עם זה, יש להתייחס לגודל החדר המיועד ולמרחק הישיבה מהמסך. אם יושבים מאוד קרוב התמונה שתראו עשויה להיות מטושטשת כיוון שהפיקסלים יראו מרוחים וכתוצאה מכך תפגע חווית המשחק. בנוסף, ישיבה קרובה מדי למסך מזיקה מסיבה בריאותית ועלולה לפגוע בעיניים. מגוון הגדלים של מסכי הגיימינג מאוד רחב ולכל מסך יש יחס צפייה מעט שונה. הגדלים הנפוצים נעים בין 24 ל-49 אינץ'. בנוסף, יש גם את מסכי הגיימינג הקעורים שמאפשרים חווית משחק משופרת יותר. המסך הקעור יוצר תחושה שהשחקן עטוף בתוך המשחק והחוויה קרובה יותר למציאות וירטואלית. למידע נוסף על מסך גיימינג קעור ואת מגוון הדגמים בקטגוריה זו תוכלו למצוא ברחבי הרשת.

אם מרחק הישיבה שלכם הוא עד 2 מטר מהמסך מומלץ לבחור בגודל מסך שנע בין 27 ל-32 אינץ'. כיום לא כדאי לבחור מסך שהוא בגודל 24 אינץ' אלא רק אם גודל החדר לא מאפשר זאת. 

סוג פאנל

סוג הפאנל משפיע על איכות התצוגה ובהתאמה גם על מחיר המסך. ההבדלים בפאנלים השונים נובעים מהרכיבים האלקטרוניים והאופטיים שיש במסך, הטכנולוגיה וביצועי המסך. שלושה סוגי פאנלים נפוצים בשוק: 

פאנל TN- פאנל ישן יותר ומחירו גם נמוך. למרות שזמן התגובה שלו מהיר, זוויות הצפייה שלו מוגבלות וכך גם טווח הצבעים במסך. גיימרים מכורים כנראה פחות ייהנו ממנו.

פאנל PVA או פאנל PVA-S- פאנל איכותי יותר מפאנל TN. הצבעים במסך חדים ואיכותיים יותר, זוויות הצפייה רחבות וזמן התגובה ממוצע. מחיר הפאנל יקר יותר מזה של פאנל TN והוא יכול להתאים לכלל סוגי המשתמשים, לא רק לגיימרים.

פאנל IPS- הפאנל הנפוץ ביותר במסכי גיימינג. הוא מאפשר זוויות צפייה רחבות וטובות, צבעים עשירים, תמונות חדות ומדויקות וחווית משחק מיטבית. פאנל מומלץ מאוד לגיימרים וגרפיקאים. 

אם חשבתם להעמיק את הידע שלכם בגרפיקה, אנחנו מזמינים אתכם לאתר פלאשי, שם תקבלו את כל הכלים בשביל להיות מקצוענים.

נקודה חשובה שכדאי לשים לב אליה היא שאיכות המסך שלכם תתאים לחוזקה של שאר הרכיבים במחשב. אם המחשב יהיה חזק והמסך בסיסי, תתאכזבו מהתוצאה. הדבר תקף גם למקרה ההפוך בו תחברו מחשב בסיסי למסך חזק- בדיוק כמו לחבר מנוע חזק של פרארי לרכב ישן.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן