סטודנטים במכללה האקדמית בצפת כתבו על שולחן בכיתה "נאצים" – במכללה ובעיריית צפת מגנים את האירוע

במכללה האקדמית בצפת לא אהבו את האירוע החריג שחוותה ש. תלמידה בעת קורס העוסק בשואה. חבריה לקורס רובם בני מיעוטים כתבו על שולחן "נאצים" ולטענתה בפוסט שהעלתה בנושא אף צחקו על השואה.

הסטודנטית ש' יצאה לכמה דקות מהכיתה וכשחזרה מצאה על שולחנה את הכתובת – "נאצים", מילה המכוונת כלפי כלל הסטודנטים היהודים במכללה. בפוסט ציינה, ש' שעקב האירוע היא החליטה שלא להמשיך בלימודיה במכללה ולעזוב. גם בעיריית צפת לא אהבו את ההתנכלות של הסטודנטים לחברתם ללימודים. רה"ע צפת, שוקי אוחנה השוהה בספרד אמר כי בעת שובו ארצה יערוך פגישה משותפת עם נשיא ומנכ"ל מכללת צפת במטרה ללמוד את פרטי האירוע ולמגר תופעות מעין אלו. "אנו לומדים את פרטי המקרה. עומדים בקשר עם גורמים רבים ובהם גורמי מודיעין וביטחון. מתבצעות מספר פעולות ולא נרחיב עליהן. אין מקום לתופעות כאלו ולא נסבול תופעות כאלו. לצד זאת במכללת צפת מתקיים דו קיום לאורך שנים. עלינו לשמר דו קיום זה, תוך הוקעת מיעוט קיצוני". אמר אוחנה שהוסיף : "אני קורא לכלל הצדדים לגלות אחריות בשעה זו ולתת לגורמים הרלוונטיים לטפל במקרה".

תגובת המכללה האקדמית צפת: "המכללה רואה בחומרה רבה ביותר את הכיתוב שהסטודנטית הביאה את דבר קיומו לידיעתה, ופועלת לאיתור האחראי לכתיבתו ולמיצוי הדין עמו. מיד עם היוודע דבר המקרה החמור, פעלה ופועלת המכללה במישורים נוספים, חינוכיים וערכיים, בכללם שיחה של המרצה בקורס עם הסטודנטים הלומדים בו, על מנת לעמוד על חומרת האירוע. כמו כן ובעקבות המקרה, ראש החוג ונציגות הנהלת המכללה קיימו שיחה אודותיו עם הסטודנטים במסלול, ובמסגרתה הועבר המסר לפיו המכללה לא תאפשר פגיעה מכל סוג שהוא בכל אחד מן הסטודנטים הלומדים בה. המכללה האקדמית צפת מגנה בכל תוקף כל גילוי של התנהגות פוגענית כנגד כל אדם, מגזר וקבוצה באוכלוסייה באשר הם, ותמשיך לקדם את ערכי הסובלנות, הכרת האחר והחיים המשותפים".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן